فونیکسریمکسبهتام

آیا نمایشگاه خودرو تهران دوباره احیا می‌شود؟

عصر خودرو- همه‌ساله نمایشگاهی در تهران در حوزه صنعت خودرو برگزار می‌شود که بیشتر این رویداد با حضور قطعه‌سازان همراه است و خودروسازان در آن حضور ندارند.

آیا نمایشگاه خودرو تهران دوباره احیا می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صبحانه، در هفته آینده قرار است اولین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود، این در حالی است که نمایشگاه خودروی تهران حدود 12 سالی است، برگزار نمی‌شود.

    بر‌اساس این گزارش، بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو در تهران سال‌هاست از حضور در یک نمایشگاه خودرویی محروم هستند و آنها اگر بخواهند در چنین رویدادی شرکت داشته باشند، باید به سایر استان‌ها سفر کنند، آخرین‌بار در سال82 نمایشگاه خودرو در تهران برگزار شد و بعد از آن دیگر چنین نمایشگاهی در پایتخت برگزار نشد.

    در حالی که همه‌ساله نمایشگاهی در تهران در حوزه صنعت خودرو برگزار می‌شود که بیشتر این رویداد با حضور قطعه‌سازان همراه است و خودروسازان در آن حضور ندارند. البته که هدف از برگزاری نمایشگاه هفته آینده، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های خودروساز، قطعه‌ساز و سایر شرکت‌ها، موسسات و نهادهای علمی، پروژه‌ای و خدماتی که در داخل ایران فعالیت می‌کنند، است.

    این نمایشگاه بسیار پرو‌پیمان خواهد بود. به‌طوری که دارای بخش‌های اصلی چون نمایش انواع خودرو، قطعات، لوازم جانبی و یدکی، تعمیر و نگهداری خودرو، خودروهایی با طراحی خاص و مفهومی و تلفیق هنر و صنعت خودرو (طراحی صنعتی، گرافیک، عکاسی، انیمیشن، طراحی داخلی و هنرهای تجسمی)، پژوهش، توسعه و مشاوره در صنعت خودرو خواهد بود.

    در کنار بخش‌های اصلی نمایشگاه، بخش‌های ویژه‌ای نظیر رانندگی خودرو، بخش کودکان، تعمیرکار خود باشیم، کارتینگ، ایرانیان فعال در صنعت خودروی مقیم خارج کشور، فروش ویژه نوروزی خودرو، نمایش خودروهای قدیمی خودروسازان (روند تولید)، نمایش خودروهای کلاسیک و نمایش خودروهای مفهومی وجود دارد.

    در نمایشگاه خودروی تهران خودروسازان اصلی کشور؛ ایران‌خودرو و سایپا در کنار گروه بهمن و کرمان‌موتور حضور دارند. از سوی دیگر قطعه‌سازان بنام و اصلی نیز در این نمایشگاه حاضر هستند و به نظر می‌رسد برگزاری آن خاطره نمایشگاه خودروی تهران در دهه 80 را برای دوستداران صنعت خودرو تکرار کند.

    بر اساس این گزارش، در کنار برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران، سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران با رویکرد رقابت‌پذیری و همکاری‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد. این همایش با حضور خودروسازانی که با شرکای ایرانی خود همکاری دارند، برگزار می‌شود و همچنین قطعه‌سازان خارجی نیز در این همایش حضور دارند. برخی کارشناسان حضور افراد مطرح و بنام در این همایش را فرصت خوبی برای خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی می‌دانند که می‌توانند از این فرصت استفاده و زمینه ایجاد فعالیت‌های بین‌المللی را فراهم کنند.

    این گزارش حاکی است، سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران در 10 و 11 اسفندماه در سالن اجلاس سران و اولین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران 9 تا 12 اسفندماه از ساعت 12 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو