فونیکسریمکسبهتام

تب "برکسیت" به خودروسازان رسید

عصر خودرو- خودروسازان بین المللی موافق موضع دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برای ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا هستند.

تب "برکسیت" به خودروسازان رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، کارلوس گون، مدیرعامل نیسان موتور درباره طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که به "برکسیت" معروف شده است اظهار کرد: به عنوان یک شرکت ترجیح ما این است که انگلیس در اروپا بماند زیرا از نظر مشاغل، تجارت و هزینه‌ها برای ما به صرفه خواهد بود. وی در ادامه افزود از نظر این شرکت ثبات بسیار مثبت‌تر از شرایط نامعلوم آتی است.

    در این بین بودو اوبر، مدیرمالی شرکت دایملر به خبرنگاران در نیویورک گفت: من طرفدار ایده آل اروپایی هستم و این ایده آل هر چه بزرگتر باشد بهتر است.

    مخالفت مدیران صنعت خودرو با طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با حمایت مدیران 36 شرکت از 100 شرکت بزرگ انگلیسی از مواضع کامرون همزمان شد. نخست وزیر انگلیس حمایت از اقتصاد را یکی از دلایلی ضرورت ماندن در اتحادیه اروپا عنوان کرده است.

    خودروسازان خارجی در بحث برکسیت منافع دارند زیرا این کشور به بازار واحد 28 کشور عضو این بلوک دسترسی دارد که بسیاری از خودروسازان در آنجا کارخانه دارند.

    کامرون در یک سخنرانی اظهار کرد به دلیل موفقیت بزرگ نیسان در حال حاضر خودروهایی که در شمال انگلیس تولید می‌شوند بیشتر از کل تولید خودروی ایتالیاست.

    نیسان در انگلیس برای 8000 نفر اشتغال مستقیم و برای 32 هزار نفر بواسطه نمایندگیهای فروش و زنجیره تامین اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است. این خودروساز ژاپنی سال گذشته 475 هزار خودرو در انگلیس تولید کرد که 80 درصد آنها صادر شدند.

    اظهارات مدیران نیسان و دایملر در حمایت از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا یک روز پس از اظهارات مارک فیلدز، مدیرعامل فورد موتور مطرح شد. فیلدر به تلویزیون بلومبرگ گفت: برای این خودروساز آمریکایی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا اهمیت زیادی دارد.

    مردم انگلیس 23 ژوئن برای تصمیم گیری درباره آینده این کشور در اتحادیه اروپا به پای صندوقهای رای خواهند رفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو