فونیکسریمکسبهتام

خودروهای هیبریدی در قلب پروژه برقی سازی هوندا

عصر خودرو- با افزایش سخت گیری رگولاتورها برای سبز شدن خودروها، هوندا موتور اعلام کرد دو سوم از مدلهای این شرکت تا سال ۲۰۳۰ خودروهایی خواهند بود که با انرژی پاک کار می‌کنند.

خودروهای هیبریدی در قلب پروژه برقی سازی هوندا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هوندا که سومین خودروساز بزرگ ژاپن از نظر میزان فروش است در به‌روزرسانی استراتژی خود اعلام کرد تا 15 سال آینده خودروهای دو گانه سوز بنزینی برقی، پلاگین هیبریدی، برقی و هیدروژنی این شرکت مجموعا بیشتر از مدلهای بنزینی خواهند بود. سهم خودروهای پاک در مدلهای هوندا در حال حاضر پنج درصد است.

    تاکاهیرو هاچیگو، مدیرعامل هوندا اظهار کرد مدلهای پلاگین هیبریدی که می‌توانند از طریق سوکتهای دیوار خانه شارژ شوند در قلب برقی سازی آتی این شرکت خواهند بود.

    هوندا تا سال 2018 یک مدل پلاگین هیبریدی در آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد که با استفاده از پلتفرم تولید کلاریتی اف سی وی ساخته می‌شود. این شرکت سپس به ساخت انواع پلاگین معروفترین مدلهایش خواهد پرداخت و شمار مدلها را افزایش می‌دهد.

    هوندا جدیدترین خودروسازی است که به تبیین اهداف بلندمدت مربوط به کاهش آلایندگی پرداخته است. تویوتا موتور در اکتبر اعلام کرد متوسط میزان آلایندگی دی اکسید کربن مدلهایش را از سال 2010 تا سال 2050 به میزان 90 درصد کاهش خواهد داد.

    بر اساس گزارش رویترز، پشت پرده اقدامات مذکور دولتها قرار دارند که استانداردهای آلایندگی را به سرعت ارتقا می‌دهند اما زیرساخت محدود مانند کمبود جایگاههای شارژ، فروش بعضی از خودروهای سبز را دشوار کرده است در حالیکه قیمتهای پایین نفت هم کمک کرده تقاضا برای شاسی بلندها و سایر خودروهای بنزین خور افزایش پیدا کند.

    مهندسان هوندا اظهار کرده اند این شرکت طی سال گذشته سرگرم برآورده کردن اهداف فروش کوتاه مدت و حل فراخوانها بود. هوندا با یکسری فراخوان مربوط به مدل ساب کامپکت هیبریدی فیت به دلیل مشکلات کنترل نرم افزار موتور و سایر مشکلات مواجه شد.

    این خودروساز ژاپنی سال گذشته دپارتمان جدیدی را تشکیل داد که همه مهندسان نرم افزاری را یکجا جمع کرد. مدیران هوندا اظهار کرده اند این شرکت یک ماه به مدت زمان طراحی مدلهای جدید اضافه کرده است تا مطمئن شود همه مهندسان نظر مشابه دارند.

    با اینهمه هوندا همچنان درگیر فراخوانهای ایمنی است و هفته جاری برای 42 هزار خودروی سیویک در آمریکا به دلیل مشکل تولید موتور که ممکن است به آتش سوزی منجر شود فراخوان داد در حالیکه فراخوان مربوط به ایربگهای انفجاری تاکاتا برای میلیونها خودرو همچنان ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو