فونیکسریمکسبهتام

بررسی و مقایسه اسپیکرهای ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی بازار

رقابت پرطرفدارهای بازار سیستم صوتی ایران

عصر خودرو- افزایش روز‌افزون علاقه‌مندان و فعالیت وارد‌کنندگان اجزای صوتی خودرو، باعث تنوع چشمگیر قطعات صوتی شده ‌و انتخاب علاقه‌مندان را کمی دشوار کرده است، ‌اما تنوع یک برند صوتی شامل نمایندگی‌ها و شرکت‌های پخش‌کننده اجزا‌ می‌شود و دست علاقه‌مندان به علت عدم دسترسی به نمایندگی‌ها کوتاه می‌ماند که با کمی جست‌وجو در فروشگاه‌های صوتی و تصویری شهرتان متوجه محدودیت در انتخاب‌ می‌‌شوید و تنوع اجناس به حد‌اقل نزدیک می‌شود و در این میان انتخاب قطعات، محدود به چند قطعه خاص ‌می‌شود. در این نوشتار قصد داریم به سهولت در انتخاب اسپیکر‌های پرمصرف بازار و مقایسه بین آنها بپردازیم.

رقابت پرطرفدارهای بازار سیستم صوتی ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با نیم‌نگاهی به تاریخچه بازار خرید و فروش قطعات صوتی خودرو، به 2 برند کنوود و پایونییر می‌رسیم که سهم بالایی از طرفداران را به خود جذب کرده‌‌ و بیشترین آمار خرید و فروش را به نام خود ثبت کرده‌اند. اما در طی چند سال گذشته برند‌هایی با آوازه‌ای جهانی و معتبر به عنوان رقبای 2 برند نام‌برده قد علم کرده‌‌ و توانسته‌اند علاقه‌مندان را به چالش دعوت کنند. ابتدا از دو اسپیکر پر‌آوازه پایونییر و کنوود به ترتیب  نام‌های TS-6975 V2 و KFC-HQ 718EX  شروع می‌کنیم اما لازم به ذکر است که انتخاب اسپیکر به علت تفاوت در سلایق شنیداری متفاوت، تحمیلی نیست و نمی‌توان با جزئیات از مزایا و معایب جنس صدای اسپیکر‌ها صحبت کرد اما به طور تقریبی می‌توان از نوع صدا و تطبیق با نوع سلیقه شنیداری علاقه‌مندان با خبر شد.
    اسپیکر 6975V2  که نمونه به‌روز‌شده 6975‌های قدیمی بازار است، از جنس صدای نسبتا باز با وضوح بالا‌، حجم صدای خوب نسبت به هم‌رده‌های خود و کیفیت ساخت متوسط از عمده ویژگی‌های این اسپیکر بنام بوده است و در مقابل  اسپیکر 718 ‌با توییتر‌های قوی‌تر و پرتاب صدای بیشتر، قدرت بیس بیشتر و کمی خشک‌تر در صف رقابت با  اسپیکر خوشنام قرار گرفته است. 6975  با بیشینه قدرت 500 وات و 80‌وات RMS  و کنوود 718  با بیشینه قدرت 400 وات و 80 وات RMS  در رده اسپیکر‌های  نیمه‌قدرتمند قرار گرفته‌اند. اسپیکرهای نام‌برده جزو قدرتمند‌ترین اسپیکر‌های رنج 300 الی 350 هزار تومان در بازار ایران محسوب می‌شوند.

    در قسمت دیگر می‌رسیم به اسپیکرهایی که در کنار قدرت مناسب از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و برای گوش دادن به موسیقی در یک سفر طولانی بسیار لذت‌بخش هستند و از شنیدن صدای آن خسته نمی‌شویم. یکی از اسپیکر‌هایی که می‌تواند در این زمینه  به خوبی خودنمایی کند Infinity 693.11  است که با طرفداران خاصی مواجه شده است. محصولات اینفینیتی به نرمی و کیفیت ساخت بالا معروف شده ‌و  قسمت عمده‌ای از سیستم‌های صوتی خودرو‌های کره‌ای امروزی  را  تشکیل داده است. اسپیکر نام‌برده با بیشینه قدرت 330 وات و 110 وات  RMS‌‌و امپدانس 2 اهم جهت سهولت در راه‌اندازی،  جزو یکی از خوش‌صدا‌ترین اسپیکر‌های رنج 350 الی 400 هزار تومانی بازار است. اما در مقابل، ‌برندی ایتالیایی به نام hertz ‌به عنوان یک رقیب سر‌سخت در کنار اینفینیتی قرار گرفته است‌.اسپیکر معروف Hertz HCX690  تلفیقی از قدرت و کیفیت را به کابین خودرو‌های شما به ارمغان می‌آورد‌. هرتز، با کیفیت ساخت بسیار بالا و توییتر قدرتمند با دقت بالا یکی از اسپیکر‌هایی با تلفیقی از قدرت و کیفیت است که با بیشینه قدرت 520 وات و 130 وات  RMS و امپدانس 4 اهم به این مقام رسیده است. در بین دو اسپیکر نام‌برده اگر به دنبال کیفیت بالا و قدرت متوسط باشید اینفینیتی به خوبی از عهده سلیقه شما بر خواهد آمد و اما اگر به دنبال صدایی با حجم بالا و پرتاب صدای بالاتری هستید، هرتز آرزوی شما را به خوبی برآورده خواهد کرد. تنها تفاوت چشمگیر بین  دو اسپیکر تفاوت امپدانس است که برای راه‌اندازی اسپیکر‌هایی با اهم بالاتر باید هزینه بیشتری را پرداخت کنیم تا به خوبی راه‌اندازی شود.

    در پایان به اسپیکر‌هایی می‌رسیم که با هدف قدرت و حجم صدای بالا ساخته شده‌اند.
    هر زمان صحبت از قدرت اسپیکر‌ها می‌شود، نام سوئدی DLS  بر زبان‌ها می‌آید. این برند بنام، یکی از تولید‌کنندگان اجزای صوتی در زمینه سیستم‌های کیفیتی است اما با ساخت اسپیکری که در ادامه به آن اشاره می‌شود، ثابت کرد که در همه زمینه‌ها‌ حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است.
    اسپیکر DLS 1073  با کیفیت مونتاژ بسیار بالا، طراحی به‌روز و حرفه‌ای و قیمت نسبتا بالاتر نسبت به رقبا، به عنوان یکی از اسپیکر‌های قدرتی در بازار ایران شناخته شده است. 
    1073 با بیشینه قدرت 300 وات و 100 وات RMS  و امپدانس 4 اهم در صدر اسپیکر‌های قدرتی قرار گرفته است و اما رقیبی که می‌تواند با این اسپیکر قدرتمند رقابت کند برندی است از جنس آمریکا به نام JBL T696L‌.
    این اسپیکر قدرتمند از بیشینه 600 وات و 150 وات RMS  در امپدانس 4 اهم بهره‌مند شده است و نیازمند آمپلی‌فایری قدرتمند است که بتواند به خوبی این غول آمریکایی را به ارتعاش در آورد. دو اسپیکر نام‌برده در رنج قیمت 400 الی 450 هزار تومان به عنوان دو اسپیکر قدرتی از دو برند معتبر دنیا شناخته شده است و در بازار ایران به راحتی قابل تهیه هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو