فونیکسریمکسبهتام

برای رفع مشکل امنیتی

نیسان اپلیکیشن لیف را غیرفعال کرد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی نیسان موقتا اپلیکیشن موسوم به کانکت EV را که بسیاری از مالکان خودروهای لیف از آن استفاده می کردند، غیرفعال کرد.

نیسان اپلیکیشن لیف را غیرفعال کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از لفتلین نیوز، یک بازرس امنیتی اوایل هفته گذشته جزئیات یک آسیب پذیری امنیتی را منتشر کرد که ظاهرا به هر کسی که شماره VIN یک نیسان لیف را داشته باشد بتواند خودرو را از راه دور هک و تنظیمات جوی یا شارژ خودرو را دستکاری یا اطلاعات شخصی را مشاهده کند.

    نیسان ابتدا این مشکل را تایید و ادعا کرد که در حال کار روی یک راه حل دائم و جدی است اما این شرکت با اشاره به اینکه این موضوع روی عملکرد یا ایمنی خودرو به هیچ وجه اهمیت ندارد، آن را کم اهمیت جلوه داد.

    پس از انتشار این خبر، شرکن نیسان هم اکنون با غیرفعال کردن اپلیکیشن تا زمان بهبود آن بوسیله توسعه دهندگان، رویکر محتاط تری را در پیش گرفته است.

    این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: تنها عملکردهایی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، آنهایی هستند که به وسیله تلفن همراه کنترل می‌شوند و همه آنها هنوز برای استفاده دستی در دسترس هستند.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم