فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین:

۵۵ مدرسه حاشیه ای قزوین تحت پوشش ایمن سازی جاده ای قرار گرفت

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان قزوین در ۵۵ مدرسه اطراف جاده های استان عملیاتی شده است.

۵۵ مدرسه حاشیه ای قزوین تحت پوشش ایمن سازی جاده ای قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، روز شنبه در مراسمی با حضور رحمت شعبانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون و کارشناسان حمل و نقل و آموزش و پرورش اختتامیه طرح ایمن سازی مدارس حاشیه ای در مدرسه آفرینش روستای نجف آباد برگزار شد. 

    رحمت شعبانی در این مراسم گفت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در مدارس منتخب همزمان با آغاز سال تحصیلی بر اساس بررسی به عمل آمده عنملیاتی شد تا بتوانیم به سلامت دانش آموزان در مسیرهای پر تردد در جاده ها کمک کنیم.

    وی افزود: در این طرح تعداد 87 مدرسه در حاشیه راه‌های استان قزوین شناسایی شده و بر اساس اولویت بندی های انجام شده امسال تعداد 55 مدرسه با  4207  دانش آموز تحت پوشش طرح ایمن سازی قرار گرفت.

    شعبانی تصریح کرد: بخش عمده ای از تلفات حوادث رانندگی در راه های کشور ناشی از خطاهای انسانی است و راه و خودرو در بروز سوانح جاده ای نقش مهمی دارند و متاسفانه هر سال عده زیادی از هموطنان براثر تلفات ناشی از سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند که تدبیر و برنامه ریزی برای کاهش آن ضروری است.

    وی تصریح کرد: خوشبختانه در استان قزوین طی سالهای اخیر با تمهیدات لازم شاهد کاهش حوادث و تلفات رانندگی بوده ایم که در این راستا آموزش در دوران کودکی و نوجوانی به دلیل ماندگاری بالا مورد توجه جدی قرار گرفته است.

    شعبانی خاطر نشان کرد: این طرح از سال 1381 با تحت پوشش قرار دادن 6 مدرسه منتخب بصورت آزمایشی و همزمان با 5 استان کشور آغاز شد و در دو بخش ایمن سازی فیزیکی و آموزشی کارها اجرایی شده است.

    وی گفت: در اجرای ایمن سازی فیزیکی امسال 20 مدرسه با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گاه، نصب چراغ چشمک زن مجهز شده که آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین یادآورشد:با اختصاص دو میلیارد و 700 میلیون ریال در بخش ایمن سازی آموزشی 35 مدرسه با توزیع اقلام کمک آموزشی مختلفی شامل:پک گذربان مدارس تابلو سه وجهی، پرچم گذربان، جلیقه شبرنگ، راکت ایست، سوت و کلاه فسفری از هر کدام دو عدد، لوازم التحریر شامل خودکار، مداد، پاک کن، تراش با چاپ پیام های ایمنی، ست آموزشی علائم ترافیکی مجهز شده است.

    وی گفت: همچنین آموزش تئوری قوانین و مقررات ایمنی و ترافیک، توزیع کتاب، بروشور، برگزاری نمایش و کلاس های آموزشی و برگزاری آزمون های تعیین سطح قبل و بعد از اجرای طرح صورت گرفته است.

    در این مراسم با اجرای نمایش برای دانش آموزان مدرسه نحوه رعایت نکات ایمنی عبور و مرور از خانه تا مدرسه آموزش داده شد.

    اهداء وسایل کمک آموزشی به دانش آموزان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو