فونیکسریمکسبهتام

شیب نزولی بازار خودرو در روزهای پایانی سال ۹۴

افت ۵۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومانی قیمت خودرو

عصر خودرو- فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که در چند روز باقی‌مانده از سال ۱۳۹۴، قیمت خودرو کاهش پیدا کرده و حتی قیمت خودروهای صفر در بازار نزدیک به قیمت کارخانه شود.

شیب نزولی بازار خودرو در روزهای پایانی سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، تنها 10 هفته به پایان سال 1394 باقی مانده است و مردم همین مدت را فرصت دارند که برای تعطیلات سال جدید، خودرو خود را تعویض و یا خودرو خریداری کنند.

    بازار خودرو در اسفندماه امسال شاهد نوسانات قیمتی بود؛ به‌طوری که در اوایل اسفندماه امسال که ثبت‌نام خودروهای داخلی و فروش نقدی خودروسازان داخلی برای چند روز متوقف شد، اکثر خودروها افزایش قیمت در بازار پیدا کردند؛ حتی بعضی از خودروها در چند روز تا دو میلیون تومان نیز افزایش قیمت داشتند.

    در این خصوص، می‌توان به پژو GLX یگانه‌سوز اشاره کرد که حدود یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش قیمت داشت، یا خودرو پژو پارس یگانه‌سوز که حدود 2 میلیون تومان و تندر 90 پارس‌خودرویی حدود 2 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

    این افزایش قیمت‌ها باعث شد که خودروهای دست دوم نیز تا حدودی در بازار گران شوند، اما این افزایش قیمت‌ها طی چند روز اخیر متوقف شده و بازار خودرو از لحاظ قیمتی، سیر نزولی پیدا کرده است؛ به نحوی که در چند روز اخیر شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی به خصوص محصولات ایران‌خودرو بودیم. برای مثال، پژو پارس یگانه‌سوز از 37 میلیون و 500 هزار تومان به 36 میلیون و 300 هزار تومان کاهش قیمت داشت. یا قیمت پژو GLX دوگانه‌سوز از 31 میلیون و 800 هزار تومان به 30 میلیون و 500 هزار تومان افت پیدا کرد.

    پیش‌بینی فعالان بازار خودرو این است که احتمالا قیمت‌ها در این چند روز باقی‌مانده از سال 1394، کمی دیگر پایین آید و قیمت خودروهای صفر در بازار نزدیک به قیمت کارخانه شود.

    بنا به این گزارش، در حال حاضر در بازار خودروپراید 131 SE حدود 20 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 111 SE حدود 20 میلیون و 600 هزار تومان، پژو GLX یگانه‌سوز حدود 29 میلیون و 200 هزار تومان، پژو GLX دوگانه‌سوز 30 میلیون و 500 هزار تومان، پژو پارس یگانه‌سوز 36 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو