فونیکسریمکسبهتام

دوچرخه‌های خورشیدی وسیله جدید حمل و نقل شهرهای اروپا

عصر خودرو- با افزایش گرایش به دوچرخه سواری در اروپا، انواع برقی این وسیله نقلیه هم مورد توجه قرار گرفته است.

دوچرخه‌های خورشیدی وسیله جدید حمل و نقل شهرهای اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازخبرآنلاین، اما تامین انرژی این دوچرخه ها می تواند مشکل ساز باشد.یک شرکت هلندی با همکاری دانشجویان دانشگاه فنی شهر آیندهاون پیش نمونه یک دوچرخه خورشیدی را ساخته اند.

    مارک پیترز مدیر عامل این شرکت (Solar Applications) می گوید: «ما اولین دوچرخه برقی با صفحه خورشیدی در چرخ ساخته ایم. باتری این دوچرخه در طول روز و یا موقع رکاب زدن شارژ می شود.»

    اولین دوچرخه های انرژی خورشیدی دهه هشتاد میلادی به بازار آمدند اما صفحه های خورشیدی را مانند تریلر یدک می کشیدند. حال با پیشرفت های بدست آمده در فناوری انرژی خورشیدی، سلول یا صفحه های خورشیدی روی چرخ جلوی این دوچرخه هلندی قرار دارد که حتی در وضعیت غیر آفتابی مثلا روزهای بارانی نیز بخوبی کار می کند. قرار است این دوچرخه ها سال 2018 به بهای 2800 یورو به بازار بیایند.

    مارک پیترز گفت: «مهمترین نوع آوری کار همکاران ما است، دانشجویان. ما با دانشجویانی کار کردیم که گفتند می توانند برای مشکل تامین انرژی خورشیدی در شرایط سایه یا کم نور و یا شب راه حل پیدا کنند. راه حل ابتکاری آنها با استفاده از علم الکترونیک واقعا جالب بود.»

    دوچرخه یکی از وسایل نقلیه محبوب هلندی ها است و یک چهارم سفرها در این کشور با دوچرخه انجام می شود. در سالهای اخیر اقدامات مختلفی برای بهبود دوچرخه سواری در این هلند انجام شده است. یکی از مهمترین آنها احداث مسیر دوچرخه خورشیدی 35 هزار کیلومتری در شمال کشور است. این مسیر رکاب زنی که صفحه های خورشیدی در آن جاسازی شده سال گذشته بهره برداری شد و انرژی تولید شده آن بیش از میزان مورد انتظار بود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط