فونیکسریمکسبهتام

با حضور اکثریت سهامداران:

افزایش ۱۲۵ درصدی سرمایه سایپا تصویب شد

عصر خودرو- مجمع عمومی فوق العاده سایپا با حضور بیش از ۷۴ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی تشکیل شود و با اکثریت آرا ۱۲۵ درصد افزایش سرمایه مورد تصویب قرار گرفت.

افزایش ۱۲۵ درصدی سرمایه سایپا تصویب شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، مجمع عمومی فوق العاده سایپا با حضور بیش از 74 درصد از سهام داران حقیقی و حقوقی با موضوع بررسی و تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه از محل مازاد و تجدید ارزیابی دارایی ها برگزار شد.

    هدف از برگزاری این مجمع اصلاح ساختار سرمایه شرکت از طریق افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلندمدت است و بهره مندی از شرایط و مزایای مقرر در ماده 17 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و آیین نامه اجرایی آن از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت می باشد.

    در این مراسم مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تقدیر از تمامی سهامداران، سازمان بورس و سازمان حسابرسی که با همراهی و کمک به سایپا اصلاح ساختار مالی سایپا را  شکل دادند گفت: در مدت کمتر از 38 روز از 14 بهمن ماه تا 22 اسفند ماه با کمک همه عزیزان توانستیم با کمک و همراهی کارشناسان سازمان بورس و بهره گیری از جلسات مشترکی که برگزار کردیم ساختار مالی سایپا را اصلاح کنیم.

    وی ضمن تقدیر ویژه از وزیر محترم اقتصاد و دارایی و همچنین رئیس سازمان بورس که با دانش افزایی به این روند کمک کرده اند گفت: اصلاح ساختار مالی برای اولین بار در ایران انجام شد و خدا را شکرگذارم که توانستم تعهدی را که به سهامداران داده بودم انجام دهم و این بجز همراهی تمام سهامداران محترم و یاری همکارانم در سایپا محقق نمی شد.

    جمالی افزود: این یک فرصت تاریخی بود که برای سایپا بوجود آمد و این شرکت توانست اقدام به اصلاح ساختار مالی خود . وی با اشاره به مشکلات مالی که در سال 2008 در امریکا و در صنعت خودروسازی این کشور رخ داد بیان داشت: با وجودی که شرکت های خودروسازی این کشور کاملا خصوصی هستند ولی دولت با تزریق نقدینگی و کمک مالی در شرایط بحرانی ، این صنعت را نجات داد و خوشبختانه در ایران نیز با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید و اقدامات موثر، صنعت خودرو کشور شرایط خوبی پیدا کرد.

    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: زمان ورود بنده به گروه سایپا شرایط مالی بسیار مشکل بود و سایپا در شرایط نابسامان مالی قرار داشت و با تمهیدات و سیاست گذاری درستی که انجام شد در حال حاضر گروه سایپا به عنوان یک بنگاه اقتصادی و مالی به بازار تولید و اقتصاد بازگشته است.

    وی افزود: دلایل ایجاد این  اصلاح ساختار مالی عبارتند از : 1-خروج 4 شرکت گروه سایپا از شمولیت ماده 141 قانون تجارت 2- بهبود شرایط مالکانه سهامداران و رعایت الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار 3- بهره مندی از معافیت مالیاتی طبق قانون مالیات های مستقیم 4- فروش شرکت های غیر فعال و فروش اموال مازاد می باشد.

    جمالی افزود: در بدو ورودم به سایپا گام های مهمی در رضایت مندی مشتریان انجام شد و با عذر خواهی از مشتریان در خصوص مسایل کیفی محصولات، ارتقای کیفی محصولات گروه در دستور کار قرار گرفت. همچنین برنامه کاهش هزینه در واحد های مالی، تولید و تهیه مواد اولیه در دستور کار می باشد .

    وی افزود: در بحث مشارکت های خارجی نیز سیاست گروه سایپا بر مبنای عدم جوسازی و فضا سازی رسانه ای و در شرایط معقول و منطقی در حال انجام است و در شرایط پسا برجام با شرکت های خودروسازی شرایط همکاری بر اساس سرمایه گذاری مشترک را دنبال می کنیم.

    مدیر عامل گروه سایپا گفت: در شرایط حاضر سیاست سرمایه گذاری مشترک، صادرات مشخص و استفاده از بازاریابی شرکت رنو در حال انجام است. همچنین با شرکت کیا نیز در حال مذاکره هستیم و سرمایه گذاری مشترک با شرکت کیا را خواهانیم. در زمینه خودروهای تجاری نیز مذاکرات جدی با ولوو انجام داده ایم و با شرکت ایویکو نیز در حال مذاکره هستیم.

    وی ا‌ظهار امیدواری کرد: در شرایط جدید بر اساس چارچوب سرمایه گذاری مشترک و صادرات، همکاری ها ادامه یابد و در حال حاضر سایپا یک سایپای نوینی شده و مشکلات مالی و اقتصادی را پشت سر گذاشته و اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه باعث ارتقای برند سایپا خواهد شد و با همکاری سهامداران روزهای خوبی در سال 95 رقم خواهد خورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو