فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان همدان:

عبور وسایط نقلیه مسافربری ازجاده قدیم همدان-ساوه ممنوع شد

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: تردد وسایل نقلیه مسافربری در جاده قدیم همدان-ساوه در ایام نوروز ممنوع است.

عبور وسایط نقلیه مسافربری ازجاده قدیم همدان-ساوه ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ مهدی شاکری بعد از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز طرح های نوروزی پلیس راه با بیان اینکه هدف اجرای طرح نوروزی ارتقا انضباط ترافیکی و پیشگیری از حوادث جاده ای است، اظهار داشت: براساس پیش بینی ها نوروز امسال میزان سفر های داخلی افزایش پیدا می کند.

    وی با اشاره به اینکه تعداد تصادفات فوتی در جاده های برون شهری استان همدان نسبت به سال گذشته در 11 ماه سال جاری 11 درصد کاهش داشته است، افزود: این میزان در عدد مطلق کشته ها 8 درصد کاهش دارد و 38 درصد علت تصادفات عدم توجه به جلو بوده است.

    افزایش 5 درصدی تصادفات برون شهری در استان همدان

    رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه 27 درصد علت تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه بوده است، بیان کرد: در مجموع تصادفات جاده ای برون شهری استان همدان پنج درصد افزایش یافته اما با توجه به کاهش فوتی ها از شدت تصادفات کاسته شده است.

    سرهنگ شاکری با تاکید بر اینکه یکی از عوامل مهم در تصادف سرعت غیر مجاز است، عنوان داشت: برخورد با سرعت غیر مجاز 48 درصد افزایش داشته و 71 هزار تخلف توسط دوربین های کنترل سرعت ثبت شده است.

    وی از آموزش 24 هزار نفر از جامعه هدف خبر داد و افزود: آموزش مدارس حاشیه جاده ها، آموزش رانندگان عمومی و رانندگان کامیون ها و راهداران محله از جمله آموزش ها بوده است.

    رئیس پلیس راه استان همدان با اعلام این خبر که پنج هزار و 300 فقره توقیف خودرو در 11ماهه سال جاری اتفاق افتاده است، اظهار داشت: مجموع برخورد با تخلفات 10 درصد و برخورد با سبقت غیر مجاز 24 درصد افزایش یافته است.

    سرهنگ شاکری با بیان این موضوع که قبل از برنامه ریزی برای انجام طرح های نوروزی تحلیل حوادث سال گذشته انجام شده است، گفت: سال گذشته بیشترین حوادث در جاده قدیم همدان-ساوه و آزاد راه همدان- ساوه بود که باید توجه داشت تنها ایمنی راه و ایمنی خودرو نمی تواند عامل بازدارنده در تصادف باشد.

    56درصد تصادفات سال گذشته بر اثر واژگونی خودرو بود

    وی با بیان اینکه 56 درصد تصادفات سال گذشته بر اثر واژگونی خودرو بود، گفت: واژگونی خودرو در استان همدان از نرم کشوری بالاتر بوده که یکی از دلایل آن برخورداری استان همدان از آزاد راه بیشتر و خستگی و خواب آلودگی است.

    رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه سخنانش به اجرای طرح نوروزی پلیس راه استان همدان اشاره داشت و افزود: اختصاص نیروی کمکی از مرکز و آموزشگاه علوم انتظامی و اختصاص 25 دستگاه خودرو از ادارات و 15 دستگاه خودرو از ستاد انتظامی و اختصاص نیروی کمکی از استان و5 دستگاه خودرو جدید به ناوگان پلیس در اجرای طرح نوروزی پلیس راه در نظر گرفته شده است.

    سرهنگ شاکری با اشاره به اینکه 96 نقطه پرتصادف در جاده های استان شناسایی شده است، عنوان داشت: محدودیت های تردد در ایام نوروز اجرا می شود و تردد انواع تریلی در محور آورزمان در تمام ایام نوروز ممنوع است.

    وی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه مسافربری در جاده قدیم همدان-ساوه در ایام نوروز ممنوع است، اظهار داشت: تردد انواع کامیون و تریلی در روزهای 27، 28، 29 اسفند ماه و روز های 13و 14 فروردین ماه 95 در جاده قدیم ساوه ممنوع است.

    رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه استان همدان کریدور عبور استان های غربی است، گفت: پنج هزار و 234 مورد توقف خودرو در 11 ماه سال جاری اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

    سرهنگ شاکری میزان جریمه های اعلمل شده را پنج میلیون و 700 هزار تومان عنوان کرد و افزود: بیشترین سرعت 215 کیلومتر در آزاد راه بوده است.

    وی تعداد تصادفات سال گذشته را هزار و 656 فقره اعلام کرد و گفت: تعداد تصادفات در سال جاری هزار و 738 فقره بود که 83 مورد یعنی معادل پنج درصد افزایش داشتیم و تصادفات جرحی در سال گذشته هزار و 625 مورد بود که امسال به هزار و 715 مورد رسیده و شش درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو