فونیکسریمکسبهتام

پیش بینی افزایش ۵.۱ درصدی سفرهای جاده‌ای در نوروز ۹۵

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرساز‌ی گفت: بر اساس آمارهایی که از ترددشمارها و مقایسه ای که بین آن ها در سال ۹۲ تا ۹۴ به دست آمده است پیش بینی ما این است که امسال میزان سفرهای جاده ای نسبت به سال گذشته ۵.۱ درصد رشد داشته باشد.

پیش بینی افزایش ۵.۱ درصدی سفرهای جاده‌ای در نوروز ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۰۰

    بهگزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در برنامه "چشم شما" که هر یک شنبه شب به صورت پخش زنده بر روی آنتن شبکه شما می‌رود، حاضر شد و در رابطه با سفرهای نوروزی 95 بیان داشت: قسمت اعظم سفرهای نوروزی با خوردوهای شخصی و از طریق جاده‌ها است، بر اساس آمارهایی که از ترددشمارها و مقایسه ای که بین آن ها در سال 92 تا 94 به دست آمده است پیش بینی ما این است که امسال میزان سفرهای جاده ای نسبت به سال گذشته 5.1 درصد رشد داشته باشد.

    وی ادامه داد: ما حدود 85 هزار کیلومتر انواع راه در کشور داریم، برآورد همکاران بنده از ترددشمارها این است که حدود 8 هزار کیلومتر از جاده ها در آستانه اشباع ظرفیت هستند و باید برای توسعه این راه ها سرمایه گذاری شود. راه‌های منتهی به تهران نیز اصولا آستانه اشباع را نیز پشت سر گذاشته و گنجایش تقاضا را ندارند.

    وی در رابطه با بحث جاده تهران- کرج اظهار داشت: برخی راه های کشور از جمله تهران- کرج از حالت اشباع عبور کرده اند، در روزهای عادی حتما توقف در این جاده خواهیم داشت اما در روزهای تعطیلات این توقفات بسیار شدید خواهد بود. پروژه ای که الان وزارت راه و شهرسازی تعقیب می کند امتداد اتوبان همت است که می تواند تا حدی به بهبود وضعیت این ترافیک کمک کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با ساخت راه‌های جدید گفت: امسال تخصیص اعتبار همه جا کم و بیش مانند هم بود و وضعیت خوبی نیز نداشت، و می توان گفت که محدودیت اعتباری امسال محدودیت بسیار جدی بوده و پیش بینی بنده نیز این است که وضعیت آینده نیز به لحاظ بودجه ای چندان امیدوارکننده نباشد. در کل میزان اعتبارات عمرانی که کشور می‌تواند به راه ها اختصاص دهد در مورد آن چه که مورد نیاز است بسیار کم است.

    وی در رابطه با وضعیت پایانه‌های مسافربری تصریح کرد: اخیرا جلسه ای را با مدیران مرتبط در رابطه با وضعیت پایانه ها با شهرداری تهران ترتیب دادیم و امیدواریم که مورد ثمر واقع شود زیرا پایانه‌ها عمدتا متعلق به شهرداری‌ها است.

    کشاورزیان تصریح کرد: سامانه جامع اطلاع رسانی با شماره 141 برای تماس و همچنین 1000141 و 2000141 نیز سامانه پیامکی هستند که برای راهنمایی مسافران جاده‌ها در نظر گرفته شده که می توانند اطلاعات مورد نظر خود را پیگیری کنند.

    وی در رابطه با مجتمع های بین راهی بیان داشت: در مسیرهای پرمسافر واحدهای پذیرایی در سال های اخیر احداث شده است و تلاشمان این است که در مسیرهایی که مجتمع بین راهی وجود ندارد کمک کنیم تا چنین مکان هایی ساخته شود.

    وی گفت: متأسفانه خیلی از این واحدهای موجود سرویس های بهداشتی و شرایط نمازخانه مناسبی ندارند به خصوص در مسیرهای منتهی به شمال این مشکلات بیشتر به چشم می آید. قرار شده که کمیته‌هایی متشکل از دستگاه های مختلف شکل بگیرد و این وضعیت را مورد ارزیابی قرار دهند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو