فونیکسریمکسبهتام

کدام مسئولان به کمپین "نه به تصادف" پیوستند؟

آغاز طرح نوروزی در جاده ها

عصر خودرو: امروز رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر آغاز شده و همزمان با اجرای آن، طرح نوروزی پلیس در جاده‌های سراسر کشور کلید خورد. در حاشیه این مراسم، شرکت کننده به کمپین "نه به تصادف" پیوستند.

آغاز طرح نوروزی در جاده ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰
  • آغاز طرح نوروزی در جاده ها
  • آغاز طرح نوروزی در جاده ها
  • آغاز طرح نوروزی در جاده ها

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا؛ صبح امروز رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر در مجاورت حرم حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد و همزمان با آن طرح نوروزی پلیس و دیگر دستگاه‌ها در جاده‌های سراسر کشور کلید خورد. طرحی که تا 15 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

در این رزمایش سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، سردار تقی مهری رییس پلیس راهور، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر صابری‌نیا رییس اورژانس، دکتر چرخ‌ساز رییس سازمان امداد و نجات، مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه، سردار خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران و... حضور دارند.

همزمان با اجرای طرح نوروزی، نرخ جرایم رانندگی نیز از ساعت یک دقیقه بامداد امروز اجرا شده و کلیه جرایم، با نرخ جدید محاسبه می‌شوند.

در حاشیه این رزمایش بزرگ، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، سردار اشتری فرمانده ناجا و چرخ ساز رییس سازمان امداد و نجات کمپین نه به تصادف را امضا کردند.

کاهش تلفات جاده ای اصلی ترین دغدغه پلیس راهور

به گزارش مهر؛ رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس راهور با حضور حداکثری نیروهای امداد و نجات در طرح نوروزی گفت: کاهش 10 درصدی تلفات نسبت به سال گذشته خبر داد.

سردار تقی مهری گفت: در پایان سال 93، 10 هزار نفر کاهش در میزان تلفات جاده ای داشته ایم که این نشان از تعامل به جا و مناسب بین دستگاه های اجرایی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای کاهش میزان تلفات جاده ای گفت: جلوگیری از ایجاد تصادف به ویژه در ایام نوروز اصلی ترین دغدغه پلیس راهور برای شیرین تر کردن ایام نوروز است چرا که بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ایشان هم بر کاهش میزان تلفات جاده ای و تصادفات جاده ای تاکید داشته اند.

مهری با اشاره به سه عامل انسانی جاده و تجهیزات حمل و نقل در بروز تصادفات جاده ای گفت: امیدوارم با رعایت به جا و دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و راتندگی از سوی شهروندان امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش آمار تلفات باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به برنامه های پیشگیرانه ای که پلیس راهور در طول سال گذشته به اجرا در آورده بود، گفت: در سال گذشته با اجرای برنامه های پیشگیرانه شاهد کاهش 10 درصدی تلفات جاده ای و تصادفات بوده ایم و امیدواریم این روند رو به کاهش همچنان در سال 95 نیز ادامه داشته باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه از تلاش ها و خدمات نیروی خدوم پلیس و راهداری و کادردرمانی و هلال احمر برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن طرح نوروزی پلیس تشکر کرد و گفت: تلاشمان مراقبت هرچه بیشتر از شهروندان است.

تخلفات بهداشتی در نوروز را به "190" و "149" اطلاع دهید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هموطنان خواست که در سفرهای نوروزی درست رانندگی کرده و کلیه قوانین رانندگی را رعایت کنند تا سفری ایمن و نوروزی بدون حادثه داشته باشند.

سیدحسن هاشمی در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که صبح امروز در مجاورت حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، به اجرای طرح نوروزی در کشور اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز بسیاری از دستگاه‌ها پای کار آمده و اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. لازم است از نیروی انتظامی که متولی اصلی این برنامه است، تشکر کنم. تلاش همه ما کاهش تلفات و مجروحان حوادث رانندگی است و از رانندگان می‌خواهم که در طول سفر به مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند تا سفری ایمن و نوروزی بدون حادثه داشته باشند.

وی با بیان اینکه 570 بیمارستان در این ایام در سراسر کشور پای کار هستند، گفت: البته حضور بخش خصوصی در این حوزه کمتر است، اما در کنار آن پایگاه‌های اورژانس فعالیت داشته و آمبولانس هوایی نیز در 21 پایگاه در سراسر کشور اقدام به خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وزیر بهداشت از آماده‌باش 18 هزار نفر از پرسنل اورژانس 115 در طرح نوروزی خبر داد و گفت: علاوه بر استفاده از یک سوم ظرفیت بیمارستان‌ها، می‌توان گفت بالغ بر 90 هزار نفر در طرح نوروزی امسال از سوی وزارت بهداشت به کار گرفته شده‌اند.

هاشمی، نظارت بر مراکز طبخ، تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی را نیز از دیگر وظایف وزارت بهداشت در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: در این ایام 4500 نفر به عنوان ناظر که برخی از آنان رابط قضایی هستند، بر مراکز تهیه و تولید غذا و مواد خوراکی و آشامیدنی نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کودکان و افراد سالخورده بیشترین آسیب را از مواد غذایی غیراستاندارد می‌بینند، اظهار کرد: شهروندان نیز باید به ما کمک کنند و در همین راستا دو شماره 190 و 149 در اختیار شهروندان است و آنان در صورتی که تخلفی در این مراکز مشاهده کردند، آن را به ما اعلام کنند تا با افرادی که خدای ناکرده قصد سودجویی دارند برخورد شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان سخنانش از تمام دستگاه‌های دخیل در طرح نوروزی قدردانی کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو