فونیکسریمکسبهتام

هنگام وقوع مشکلات جاده ای از چه کسی کمک بخواهیم؟

شماره ۱۱۲ را به خاطر بسپارید

عصر خودرو- شماره تلفن های زیادی در محیط های شهری در هنگام حوادث در اختیار مردم است ولی در سفرهای نوروزی که بسیاری از مردم در مسافرت زمینی به سر می برند، هنگام وقوع حادثه باید از چه کسی کمک گرفت؟

هنگام وقوع مشکلات جاده ای از چه کسی کمک بخواهیم؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، حوادث جاده ای در تعطیلات نوروز به اوج خود می رسد. دلیل آن هم روشن است، مسافرت تعداد زیادی از مردم به خصوص رانندگان آماتور در جاده ها و بارندگی این ایام، دست به دست هم می دهد تا بالاترین میزان حوادث جاده ای رقم بخورد. واژگونی و تصادف در اثر سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ، یکی از اصلی ترین حوادثی است که در جاده ها این روزها باعث تلخ شدن ایام نوروز به کام هموطنان می شود.
    سوال اینجاست که هنگام حوادث جاده ای یا هر نوع حادثه ای که بیرون از حریم شهرها اتفاق می افتد، با چه کسی تماس بگیریم و کمک بخواهیم؟
    بسیاری از مردم شماره پلیس 110 را به خوبی به خاطر دارند، ولی این را باید در نظر داشت ماموران نیروی انتظامی به خصوص پلیس راهور، بیشتر در حوادثی مانند تصادفات، ایفای نقش می کنند و برخی از حوادث دیگر عموما ارتباط سازمانی با شرح وظایف آنها ندارد و طبیعتا تخصص مقابله با این حوادث را نیز ندارند.
    برای ایجاد سامانه ارتباطی نیازمندان به کمک، شماره تلفن 112 پیش بینی شده که هر حادثه دیده ای بدون پرداخت هزینه تماس، قادر به مکالمه با این سامانه و اعلام نیاز به کمک است.
    خصوصیت ویژه این شماره این است که بر اساس استانداردهای شبکه های تلفن همراه، قابلیت برقراری تماس با این شماره از طریق کلیه شبکه های تلفن همراه وجود دارد به طوری که اگر در جایی از کشور، فقط پوشش یکی از شبکه های تلفن همراه وجود داشته باشد، مشترکین سایر اپراتورها با استفاده از پوشش این شبکه می توانند با شماره 112 تماس برقرار کنند.
    در صورتی که فرد فقط یک گوشی تلفن همراه داشته و یا حتی گوشی در حالت قفل بوده و یا سیم کارت هم نداشته باشد، می تواند از طریق شبکه هر یک از اپراتورهای تلفن همراه کشور با شماره 112 تماس برقرار کند و حادثه رخ داده را به هلال احمر اعلام کند. امکان برقراری تماس با این شماره از طریق شبکه های تلفن ثابت نیز وجود دارد.
    طبق مجوز اعطا شده، سازمان امداد و نجات هلال احمر موظف است به عنوان هماهنگ کننده، تمامی تماس های برقرار شده با این کد را پاسخ داده و در صورت لزوم در اسرع وقت به نهادهای مرتبط از جمله مراکز فوریت های پلیس و پزشکی راهیابی کند.
    این شماره قادر است بدون سیم کارت تماس را برقرار کند، لذا باید مردم به غیر از مواقع ضروری و مورد نیاز از تماس با این شماره پرهیز کرده تا سایر هموطنان بتوانند از خدمات امدادی مورد نیاز خود بهره مند شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو