فونیکسریمکسبهتام

مثلت مردم، رسانه و پلیس سه عامل مهم پیشگیری از سوانح جاده‌ای

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: مثلت مردم، رسانه و پلیس سه عامل مهم در امر پیشگیری از تصادفات و سوانح جاده ای هستند.

مثلت مردم، رسانه و پلیس سه عامل مهم پیشگیری از سوانح جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سردار تقی مهری در حاشیه بازدید از قرارگاه پلیس راه فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان، گفت: طرح ترافیک نوروزی از اسفند ماه 94 با هماهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط و با محوریت پلیس آغاز و تا 15 فروردین ماه نیز ادامه دارد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا امروز 252 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند که در تعداد فوتی ها شاهد کاهش 11 درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم.

    این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: از ابتدای آغاز طرح ترافیکی در پایان اسفند تا هم اکنون 25 هزار دستگاه خودروی دارای تخلف توقیف و اعمال قانون شدند.

    وی تصریح کرد:در طول اجرای طرح نوروزی بیشترین تصادفات منجر به فوت، واژگونی، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ بوده که واژگونی خودرو به تنهائی بیش از 45 درصد علت تصادفات فوتی را تشکیل می دهد.

    سردار مهری اظهارداشت: در دو محور تهران- ساوه و تهران-قم در محدوده فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران، حدود 49 درصد علل تصادفات، واژگونی خودرو گزارش شده که نشان دهنده آن است که رانندگان در حال تردد در این محورها بایستی ضمن رعایت مقررات و توجه به آن، به منظور جلوگیری از خواب آلودگی از استراحتگاه های پیش بینی شده بهره بگیرند و در طول مسیر هر 2 ساعت، 15 دقیقه استراحت کنند تا با خیالی آسوده به مسیرشان ادامه دهند.

    این مقام انتظامی با اشاره به اینکه 30 درصد تصادفات درون شهری مربوط به عابران پیاده است، افزود: رعایت بیشتر قوانین عابران پیاده در سطح خیابانها و استفاده از پل های هوائی می تواند بخش مهمی از این نوع تصادفات را کاهش دهد.

    به گفته سردار مهری، 60 درصد تصادفات منجر به فوت در فاصله 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد و این یعنی اینکه در طول تردد در این مسیرها بایستی دقت رانندگان بیشتر شود.

    رئیس پلیس راهور ناجا به رانندگان وسائط نقلیه توصیه کرد: در فواصل نزدیک شدن به شهرها ضمن افزایش توجه و دقت در رانندگی، به تابلوها و علائم هشداردهنده و مسیرهای خط کشی شده بیشتر توجه کنند تا شاهد کاهش تصادفات در نزدیکی شهرها باشیم.

    وی با اشاره به اینکه بیشتر حجم ترافیک و ازدحام خودروئی در 30 کیلومتری شهرها انجام می گیرد، بیان داشت: با رعایت قوانین و دقت بیشتر حتما شاهد کاهش تلفات جاده ای خواهیم شد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به سه رویکرد پلیس در سراسر کشور، گفت: حضور گسترده در سطح جاده ها، برخورد با تخلفات حادثه ساز بدون اغماض و رفتار توام با احترام و همکاری و هماهنگی با سازمانهای خدمات رسان از اولویت های مهم پلیس در طرح نوروزی است.

    سردار مهری در پایان مثلت مردم، رسانه و پلیس را سه عامل مهم و اساسی در پیشگیری از تصادفات و سوانح جاده ای دانسته و تاکید کرد: همراهی و همگامی این سه می تواند موفقیت بزرگی را در این عرصه نصیب کشور نماید و اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما، دقت و توجه شهروندان به قوانین و مقررات و اجرای قوانین از سوی پلیس ضامن این موفقیت خواهد بود.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو