فونیکسریمکسبهتام

«ب ام و‌»‌ ‌قبل از تولید موتورسیکلت و خودرو چه کاری انجام می‌داده است؟

عصر خودرو-پیش از اینکه این کمپانی ماشین‌ها و موتورسیکلت‌هایی را که هم‌اکنون شاهد آن هستیم تولید کند، سازنده موتور هواپیما‌های جنگنده برجسته آلمانی در جنگ جهانی اول بوده است.

«ب ام و‌»‌ ‌قبل از تولید موتورسیکلت و خودرو چه کاری انجام می‌داده است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، آلمان به دلیل برتری در هوا وارد جنگ با بریتانیا و فرانسه شد و فوکر 7 از دلایل این برتری بود. این هواپیما‌ها که به‌طور پر زرق و برقی رنگ شده بودند یک تهدید برای هواپیما‌های دشمن محسوب می‌شدند که توانایی تیراندازی به هواپیما‌های دیگر را داشتند. این هواپیما به خلبانان آلمانی مزیت خاصی داده بود، اما به گفته ‌«‌جرمی کینی»، سرپرست موزه هوا فضا در واشنگتن، بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها نیز سریعا ضعف خود در آسمان را برطرف کردند.

     هواپیمای فوکر آلمانی‌ها در ابتدا از یک موتور 160 اسب بخاری مرسدس بنز برخوردار بود اما بعد‌ها از یک موتور قوی‌تر توسط یک شرکت نو پا به نام ‌«‌ب ام و‌»‌ ‌برخوردار شد.

    این کمپانی که در مونیخ تأسیس شده بود موتوری با قدرت 185 اسب بخار درست کرده بود که سرعت فوکر را از 117 مایل به 125 مایل افزایش داده بود و همچنین می‌توانست در ارتفاع بیشتری نسبت به زمین پرواز کند. این موتور «بی‌ام و» به‌طور چشمگیری کارایی هواپیمای فوکر آلمانی را افزایش داد  (که در واقع مهم‌ترین سلاح آلمان‌ها در آن زمان بوده است) که به گفته آقای کینی یکی از مهم‌ترین خطرات برای نیروی هوایی آنها محسوب می‌شده است.

    خود کمپانی ‌«‌ب ام و‌»‌ ‌در سال 1916 از تلفیق سه کمپانی تولید‌کننده موتور هواپیما، بدنه هواپیما و اتومبیل تأسیس شد که نام آلمانی آن Bayerische Motoren Werke  Bavarian Motor Works که به اختصار ‌«‌BMW‌»‌ ‌نامیده شد.اما این کمپانی آلمانی دست از تولید موتور‌های هواپیما برنداشت.

    آقای کینی گفت: ‌«‌در مدت زمان قبل از شروع جنگ جهانی دوم، «بی‌ام‌و» موتوری به اسم BMW 801 تولید کرد که روی یکی از هواپیما‌های جنگنده نازی‌ها به اسم فوکر wolf fw190 قرار داشت. او اضافه کرد: ‌«‌بار دیگر این کمپانی نقش اساسی را در توسعه نبرد هوایی در طول جنگ جهانی دوم ایفا کرد.‌

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو