فونیکسریمکسبهتام

۳۴ درصد حجم معاملات نوروزی بورس در اختیار خودرویی‌ها

عصر خودرو- چهار صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانکها و موسسات اعتباری"، "سرمایه گذاریها" و "فلزات اساسی" به ترتیب ۳۴.۷، ۱۸.۳، ۱۴.۱ و ۸.۳ درصد و در مجموع بیش از ۷۵ درصد از حجم معاملات نوروزی بازار سرمایه را به خود اختصاص دادند.

۳۴ درصد حجم معاملات نوروزی بورس در اختیار خودرویی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران با انتشار گزارشی اعلام کرد بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، ارزش معاملات هفتگی بورس اوراق بهادار تهران در هفته دوم فروردین امسال 12.838 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (7.346 میلیارد ریال) با افزایش 75 درصدی مواجه شده است.
    بر اساس این گزارش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (ارزش وزنی) 1.6 درصد و شاخص کل (هم وزن) 1.8 درصد در این مدت رشد داشته و شاخص فرابورس ایران 1.1 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 1.3 درصد، دلار مبادله ای 0.1 درصد و یورو مبادله ای 1.8 درصد رشد داشته است.
    همچنین در نخستین هفته معاملاتی سال جاری، 4 صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانکها و موسسات اعتباری"، "سرمایه گذاریها" و "فلزات اساسی" به ترتیب 34.7، 18.3، 14.1 و 8.3 درصد و در مجموع بیش از  75 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده اند.
    افزون بر این؛ صنعت "محصولات چوبی" با بازدهی 24.9 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفته و در مدت مشابه صنعت "ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری" با افت 10 درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرده است. در میان شرکتها نیز در هفته گذشته، "پلی ‌اکریل‌‌" با مثبت 21.4 درصد و "گروه‌ صنعتی ‌بوتان‌" با منفی 10.2 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته اند.
    بر اساس این گزارش قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ تجارت شاخص کاردان با 2.5 درصد افزایش در نخستین هفته معاملاتی امسال بیشترین رشد را از آن خود کرده و در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی (NAV) صندوق سپهر اندیشه نوین با رشد 1.6 درصدی در مدت زمان یادشده بیشترین افزایش ارزش خالص دارایی (NAV) را داشته است.
    همچنین در میان شاخص بورس های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تاکنون، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد 1.6درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان (TASI) با افت 4.1 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.
    در بازارهای جهانی نیز از ابتدای سال تا هفتم بهمن ماه سال جاری، فلزات اساسی همگی روندی نزولی را  پشت سرگذاشته‌اند، اما در هفته منتهی به 07/11/94 همگی آن ها افزایش قیمت را تجربه کردند و روی با 9.4 بیشترین افزایش را از آن خود کرد.
    قیمت نفت نیز در هفته گذشته روندی صعودی به خود گرفت به طوری که قیمت نفت وست تگزاس 21.7، نفت برنت 18.7 و نفت اپک 17.4 درصد رشد کرد. در مدت مشابه و در بازارهای جهانی، روی با 1.6 درصد افزایش بیشترین بازدهی و سرب با 3.6 درصد کاهش کمترین بازدهی را تجربه کرده است.
    همچنین در 30 روز منتهی به یازدهم فروردین ماه سال جاری قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب با 11، 7 و 10 درصد افزایش همراه بوده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو