فونیکسریمکسبهتام

پاسخ شهرداری به گره خوردن ترافیک در خیابان های مرکزی تهران:

راه اندازی خطوط ویژه جدید اتوبوس

عصر خودرو- شهرداری تهران اعلام کرده از ابتدای فروردین ۹۵ در خیابانهای شلوغ مرکزی پایتخت که دارای بار ترافیکی بسیار زیادی است، خطوط ویژه جدید اتوبوسرانی راه اندازی کرده است.

راه اندازی خطوط ویژه جدید اتوبوس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، ترافیک در مناطق مرکزی تهران به دلیل تجمع واحدهای اداری و سازمانی دارای بار زیادی است. بار سنگین ترافیکی این خیابانها همواره در کامنتهای مخاطبان سرویس مشکلات مردم گوشزد شده است.
    شهرداری تهران اعلام کرده قصد دارد خطوط ویژه اتوبوسرانی را در این معابر افزایش دهد. در همین راستا، امروز اعلام شد در خیابانهای شریعتی، شهید مطهری و شهید بهشتی، خطوط ویژه اتوبوسرانی گردشی راه اندازی شده است.
    معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 7 شهرداری تهران در این باره گفت: خط ویژه گردشی اتوبوس در خیابان های شریعتی، بهشتی و مطهری با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تسهیل تردد آنها راه اندازی شد.
    امیرحسین حیدرنیا توضیح داد: ارائه تسهیلات مناسب به شهروندان برای دسترسی آسان ، کاهش ترافیک و همچنین افزایش سرعت وسایل نقلیه امدادی و انتظامی از جمله اهداف راه اندازی این خطوط ویژه اتوبوس است.
    او در ادامه از مزایای ایجاد خط ویژه اتوبوس به کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه ها و افزایش ایمنی و امنیت مسافران و سرعت وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: با توجه به واقع شدن منطقه 7 در قلب پایتخت و تجمع بسیاری از ادارات دولتی در آن و همچنین وجود ترافیک ، راه اندازی خطوط ویژه اتوبوس را در دستور کار خود قراردادیم.
    معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه بخشی از این مسیر خط ویژه در منطقه 7 و بخشی دیگر در منطقه 6 واقع شده است، گفت: در طول این مسیر 24 ایستگاه واقع شده و 10 دستگاه اتوبوس در حال فعالیت در آن هستند.
    به گفته حیدرنیا این خط به دنبال پروژه 5 خط فرا منطقه ای در تهران احداث شده است. او درباره خطوط فرا منطقه ای توضیح داد: خطوطی ویژه هستند اما بدون جداکننده، محدودیت هایی که در خطوط بی آر تی است، در این خطوط وجود ندارد و در بخش هایی از مسیر نیز اتوبوس ها در کنار سایر خودروها تردد می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو