فونیکسریمکسبهتام

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌‌ها در مناطق پربارش تا فردا

رانندگان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

عصر خودرو- فردا در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، مناطق شمالی استان‌های قزوین، البرز و تهران، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

رانندگان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، طبق نقشه‌‌های هواشناسی در حال حاضر در شرق و شمال خوزستان بارش رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد.‌

    انتظار می‌رود به تدریج بارش باران در بخش‌های شمالی خوزستان در حوزه‌ رودخانه‌های دز، کارون و کرخه تشکیل شده و تشدید روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن دشت‌های پایین دست‌ خوزستان را در پی داشته باشد.

    پیش‌بینی می‌شود شدت بارش سامانهِ در حال عبور، ‌‌از بعد از ظهر و امشب تا اوایل صبح روز آینده در شمال خوزستان، جنوب ایلام، نیمه جنوبی لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد باشد که به تدریج از اواسط روز جمعه بارندگی در جنوب غرب و غرب کشور به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش و در اغلب نقاط قطع خواهد شد؛ بنابراین طی این مدت رگبار باران، گاهی رعد و برق و بارش محلی تگرگ و وزش باد شدید در جنوب غرب و مناطق جنوبی غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

    * آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌‌ها در مناطق پربارش

    امروز در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، شمال بوشهر و غرب فارس آ‌بگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

    همچنین روز آینده (جمعه) در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس و مناطق شمالی استان‌های قزوین، البرز و تهران در دامنه جنوبی البرز و بعد از ظهر فردا در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

    در این مدت در جاده‌های ارتباطی مناطق یادشده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ و در گردنه‌های مرتفع کوهستانی، البرز مرکزی، زاگرس و استان‌های لرستان و چهار محال و بختیاری بارش برف پیش‌بینی می‌شود که آب‌گرفتگی، سیلابی شدن سطح جاده‌ها و کاهش دید و لغزندگی جاده دور از انتظار نیست.

    به رانندگان توصیه می‌شود ضمن به کارگیری احتیاط لازم از تردد و رانندگی در جاده‌های آب گرفته و سیلابی خودداری کنند و از توقف و برپا کردن چادر در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند.

    *آسمان استان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری

    آسمان استان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز شنبه هفته آینده آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

    در 24 ساعت آینده استان‌های همدان با دمای 3 درجه بالای صفر و کردستان با دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین استان‌های کشور و هرمزگان با دمای 31 درجه بالای صفر و سیستان و بلوچستان با دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند.

    کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مطالعه کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط