فونیکسریمکسبهتام

فعالیت ۷۰۰۰ مامور نامحسوس پلیس امنیت در پایتخت

ثبت پلاک خودرو متخلف و مراجعه به منازل

عصر خودرو- رییس پلیس پایتخت گفت: این ماموران در صورت مشاهده موارد ناهنجاری مانند مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، کشف حجاب در خودرو و انجام حرکات نمایشی در خیابان، شماره پلاک خودرو را بر میدارند و از طریق سامانه پیامکی به مرکز پلیس امنیت اخلاقی اطلاع می‌دهند و پس از تماس پلیس با افراد از آنها خواسته می‌شود که در موعد تعیین شده به پلیس مراجعه کنند.

ثبت پلاک خودرو متخلف و مراجعه به منازل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، سردار حسین ساجدی‌نیا؛ صبح امروز در مراسم آغاز به کار گشت نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی، با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم در سال‌های اخیر موضوع مزاحمت برای نوامیس در سطح شهر بوده است، اظهار داشت: پلیس از حدود دو سال پیش اقدام به رصد ناهنجاری‌ها کرد که چهار موضوع آلودگی صوتی، رانندگی پرخطر در سطح بزرگراه‌ها و انجام حرکات نمایشی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و کشف حجاب در خودرو‌ها جزو چهار محور اصلی بودند که با آن‌ها برخورد شد.

    رییس پلیس پایتخت با بیان این مطلب که طرح امنیت اخلاقی به شکل محسوس و در سطح گسترده‌ای در سطح میادین، مجتمع‌های تجاری و بزرگراه‌های پایتخت از ابتدای این هفته به اجرا در آمده است، تصریح کرد: علاوه بر این طرح، از امروز گشت نامحسوس پلیس امینت اخلاقی نیز در سطح معابر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

    وی ادامه داد: این ماموران در صورت مشاهده موارد ناهنجاری مانند مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، کشف حجاب در خودرو و انجام حرکات نمایشی در خیابان، شماره پلاک خودرو را بر می‌دارند و از طریق سامانه پیامکی به مرکز پلیس امنیت اخلاقی اطلاع می‌دهند و پس از تماس پلیس با افراد از ان‌ها خواسته می‌شود که در موعد تعیین شده به پلیس مراجعه کنند.

    ساجدی‌نیا ادامه داد: اگر این افراد از دستور پلیس سرپیچی کرده و تمکین نکنند، با توجه به اینکه پلیس آدرس این افراد را در اختیار دارد به منازل آن‌ها مراجعه می‌کند و اگر آدرس این افراد مخدوش یا به هر دلیل تغییر کرده باشد، با آن‌ها تماس گرفته شده و تخلف خودروی مذکور در فهرست افراد خاطی ثبت می‌شود.

    رییس پلیس پایتخت در ادامه تصریح کرد: در این شرایط هنگام نقل و انتقال پلاک خودرو و یا فروش خودرو یا هنگام دریافت خدمات برای خودرویشان این افراد شناسایی شده و با آنان برخورد خواهد شد و همچنین تا اطلاع بعدی به این افراد خدماتی نیز ارائه نخواهد شد.

    وی در ادامه از فعالیت 7000 مامور نامحسوس پلیس امنیت پایتخت خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به این افراد داده شده و آن‌ها به عنوان پلیس و ضابط قضایی شناخته می‌شوند و احکام قضایی لازم نیز در این خصوص اخذ شده است.

    ساجدی نیا با تاکید بر اینکه این افراد به طور مستقیم حق برخورد با شهروندان را ندارند، افزود: این ماموران تنها اطلاعات را به پلیس امنیت منتقل خواهند کرد، چرا که تنها پلیس به شکل محسوس و با لباس نیروی انتظامی حق برخورد با شهروندان خاطی را دارد.

    رییس پلیس پایتخت ضمن تاکید بر اینکه شهروندان در صورت مواجهه با افرادی که خود را پلیس نامحسوس نامیده هوشیار باشند و بدانند پلیس نامحسوس حق برخورد با شهروندان را ندارد، گفت: طرح‌های دیگری از جمله برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با اراذل و اوباش و... در روزهای آینده به اجرا در خواهند آمد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو