فونیکسریمکسبهتام

ملت، سایپا و ایران خودرو، نماگر بورس راقرمز کردند

عصر خودرو- در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای وامید، خودرو، خساپا و وبملت با افت ۱۶۱.۸۸ واحدی به ارتفاع ۷۸,۲۶۹ واحدی رسید که در این میان نمادهای وبانک و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

ملت، سایپا و ایران خودرو، نماگر بورس راقرمز کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، ملت، سایپا و ایران خودرو، نماگر بورس راقرمز کردنددر پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای وامید، خودرو، خساپا و وبملت با افت 161.88 واحدی به ارتفاع 78,269 واحدی رسید که در این میان نمادهای وبانک و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.
    به گزارش تابناک اقتصادی در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، تنها نماد مثبت گروه حمل و نقل، نماد توریل است و سایر هم گروهی ها همسو با گروه خودرویی و بانکی اکثرا معاملاتی منفی را تجربه می کنند. حمل ونقل بین المللی خلیج فارس با کاهش ١٣ درصدی زیان نسبت به پیش بینی قبلی مبلغ ٥٦٢  ریال پیش بینی برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ٩٤ اعلام کرد. در پایان معاملات امروز نماد گروه بهمن جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و حق تقدم گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف خواهند شد.
    بر این اساس در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری با جهش نماد وپست و صف خرید ان، ادامه دادوستدهای مثبت و پرحجم وبانک، معاملات مثبت نمادهای وتوسم، وبهمت، پردیس، وآفری و ودی و معاملات متعادل و منفی سایر هم گروهی ها مواجه هستیم.همچنین نماد شرکت نفت ایرانول بدلیل ارائه اطلاعات واقعی ١٢ ماهه سال مالی ١٣٩٤ متوقف شد.
    در همین حال گروه فلزی و معدنی که همچنان با تقاضای بالا و معاملاتی اکثرا مثبت در کنار گروه پالایشگاهی لیدری بازار را بر عهده دارند شاهد معاملات پرحجم مجدد نمادهای ومعادن ، کگل، ذوب و فولاد هستند. نماد گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شد.خبر دیگر این گروه اینکه یک هیات اقتصادی متشکل از تعدادی از فعالان بخش معدن جمهوری چک عصر سه شنبه از معدن زغالسنگ پروده طبس و نیز باغ گلشن این شهر بازدید کرد.
    از طرفی در گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک، با توجه به چشم‌انداز ترسیم شده صنعت سیمان در افق 1404 برای این صنعت نیز 6 هدف کلی در نظر گرفته شده که می‌توان به ارتقای بهره‌وری، افزایش توان رقابت‌پذیری، بهینه‌سازی مصرف انرژی و آب اشاره کرد. از سوی دیگر برای این بخش 4 برنامه راهبردی منتخب در نظر گرفته شده که از میان آنها می‌توان به توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و ایجاد نظام یکپارچه در بخش توزیع سیمان اشاره کرد. نماد شرکت های سفارس و سمازن با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.
    براین اساس شرکت سایپا شیشه پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ٢٢٨ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را منتشر کرد.
    نماد کساوهح با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، نماد وملت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و نماد ثاباد پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه، بدون محدودیت نوسان آماده انجام معامله می باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط