فونیکسریمکسبهتام

سفرنامه بازدید خودروسازی چری و نمایشگاه خودرو پکن(۳)

ملاقات با چری آریزو ۵

عصر خودرو: سومین روز اقامت ما در چین با صدای زنگ درب اتاق در ساعت ۷:۵۰ دقیقه صبح آغاز شد، درحالی‌که قرار از پیش تعیین‌شده ما ۸:۳۰ بود. این اتفاق یا بهتر بگویم تغیر برنامه یک سود داشت و یک زیان و ازآنجایی‌که شخصاً علاقه دارم ابتدا قورباغه را قورت بدهم از خبر بد آغاز می‌کنم.

ملاقات با چری آریزو ۵
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰
  • ملاقات با چری آریزو 5
  • ملاقات با چری آریزو 5
  • ملاقات با چری آریزو 5

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اتفاق ناخوشایند این بود که به دلیل تغییر برنامه و حاضر شدن سریع‌السیر برای رسیدن به اتوبوسی که قرار بود ما را به محل آزمون خودرو ببرد حافظه دوربین عکاسی بنده در کامپیوتر شخصی ام جا ماند  و نتوانستم شخصاً از مراسم آزمون آریزو 5 عکس‌برداری کنم، البته دوست خوبم محمدعلی‌خان شبیری لطف فرمود‌ند و تعدادی عکس برای سفرنامه امشب در اختیارم گذاشتند.
اما بخش مثبت ماجرا جدا شدن آزمون خودرو ما از 120 نماینده مدیران‌خودرو بود که موجب شد با آرامش بیشتری بتوانیم این خودرو را بررسی کنیم.
اما برویم سراغ آریزو 5 که البته در این نوشتار به‌صورت مختصر آن را شرح می‌دهم و معرفی تفصیلی آن را در شماره‌های بعدی هفته‌نامه «خودروامروز» برایتان خواهم نوشت.
چری آریزو 5 جدیدترین محصول مدیران‌خودرو است که آرام‌آرام شمارش معکوس آن برای ورود به بازار کشورمان از سوی این شرکت آغاز شده.
آریزو 5 چهره جذابی دارد که در در نگاه اول ناخودآگاه من را به یاد محصولات کیا و هیوندای انداخت. آریزو 5 که در نمایشگاه گوانگجو رونمایی شد خودرویی است با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر که 148 نیوتن متر توان خروجی دارد .البته گیربکس cvt نیز بر روی این محصول نصب‌شده که هم مزایایی دارد و هم معایبی(پیش‌تر راجع به آن بسیار بحث شده است).
محلی که برای آزمون این خودرو در نظر گرفته شد به دلیل باران شب گذشته تا حدی خیس و لغزنده بود، این لغزنده بودن را بگزارید کنار اینکه یک جوان چینی ترسو نیز که همان ابتدا از ترس دستگیره‌های بالای شیشه را به‌شدت می‌فشرد به‌عنوان نماینده چری در تمام زمان آزمون در جوارتان نشسته باشد، این چنین شد که نتوانستیم تستی جذاب و پرهیجان داشته باشیم.
اما به‌هرحال آنچه از آزمون این خودرو برآمد، قابل‌اطمینان بودن این خودرو در کنار هندلینگ به نسب خوب آریزو 5 بود، که نشان از تلاش چری برای رسیدن به جایگاه‌های بهتر در صنعت خودرو دنیا و جلب اطمینان بیشتر داشت البته چری  با انتخاب شعار Running for young از عزم این شرکت برای توجه به نسل جوان نیز خبر داده است.
در پایان روز هم ژانگ مدیران عامل مدیران‌خودرو در فضایی کاملاً دوستانه و با صبوری به‌تمامی انتقادات و پیشنهادهای خبرنگاران گوش کرد.
البته مدیران‌خودرو هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است اما آنچه از شواهد برمی‌آید این خودرو در محدوده قیمتی محصولاتی مانند بسترن بی 50 و هیوندای اکسنت قرار خواهد گرفت و به طور حتم کار سختی را در پیش رو خواهد داشت. باید منتظر باشیم ببینم بالاخره این خودرو با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد، آن زمان به‌طور مفصل درباره آینده این خودرو در بازار کشورمان بحث خواهیم کرد.
اما فردا روز خلوت تری را پیش رو داریم، آن‌طور که در برنامه‌ها اعلام‌شده است، صبح را آزاد خواهیم بود و بعدازظهر نشست خبری با مدیران چری خواهیم داشت، اما اینکه چه کسی پاسخگوی سؤالاتمان خواهد بود، هنوز نمی‌دانیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو