فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

انحراف به چپ خودروهای امدادی در خط ویژه تخلف است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران گفت:‌ وسایل نقلیه امدادی که از خط ویژه عبور می‌کنند در هنگام توقف اتوبوس در ایستگاه حق انحراف به چپ و عبور از خط مقابل را ندارند و این حرکت تخلف محسوب می‌شود.

انحراف به چپ خودروهای امدادی در خط ویژه تخلف است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  در مورد عبور وسایل نقلیه از خط ویژه و صدور مجوز و نظارت بر تخلفات انجام شده در این معبر، اظهار داشت:‌ با توجه به حجم ترافیک موجود در معابر شهر تهران، خط ویژه برای عبور اتوبوس‌های بی‌آرتی  تعریف شده است؛‌ البته خودروهای امدادی همچون پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس مجاز به تردد از این خط هستند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه کسی مجوز عبور وسایل نقلیه را از خط ویژه تعیین می‌کند،‌ گفت:‌ در دستورالعمل مشخص شده چه کسی می‌تواند مجوز عبور را صادر کند؛ پلیس می‌تواند بنا بر مسئولیت و در واقع جایگاهی که برخی از افراد طبق دستورالعمل دارند، مجوز عبور را برای برخی از افراد صادر کنند.

    وی افزود:‌ برخی جایگاه‌های سیاسی، دیپلماتیک و قضایی حق عبور از خط ویژه را دارند و این مسئله کاملاً‌ تعریف شده است.

    سردار حسینی در خصوص تخلفات انجام شده در محدوده عبور ویژه اعلام کرد:‌ وسایل نقلیه‌ای که در خطوط ویژه تردد می‌کنند باید کاملاً‌ قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و اگر اتوبوسی در ایستگاه توقف کرده حق انحراف به چپ و عبور از خط مقابل را ندارد.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: اگر خودروهای امدادی در خطوط ویژه انحراف به چپ یا عبور از خط مقابل را داشته باشند، جزو تخلفات محسوب شده و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

    وی با بیان این مطلب که بیشترین دغدغه ما برای خط ویژه عبور موتورسواران است، خاطر نشان کرد:‌ برای کنترل خطوط ویژه یک مأمور در ورودی این خطوط ایستاده و از تردد غیرمجاز در این معابر جلوگیری می‌کند؛ البته برخی از خطوط ویژه مثل بزرگراه رسالت در محدوده سیدخندان تا میدان رسالت به دوربین مجهز شده و تخلف ورود غیر مجاز به خطوط ویژه را ثبت می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط