فونیکسریمکسبهتام

خودروهای آلمانی هم توزرد از آب درآمدند

فراخوان نقص فنی آئودی و پورشه

عصر خودرو- شرکت های خودروسازی آئودی، پورشه، مرسدس، فولکس واگن و اپل آلمان، ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو را برای اعمال تغییراتی مرتبط با انتشار آلاینده ها، فراخوان می کنند.

فراخوان نقص فنی آئودی و پورشه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، یک منبع دولت آلمان روز جمعه به فرانس پرس گفت که قرار است حدود 630 هزار خودروی ساخت شرکت های آئودی، مرسدس، اپل، پورشه و فولکس واگن در اروپا به علت برهم خوردن تنظیماتشان در انتشار گازهای آلاینده، فراخوان شوند.

    این شرکت های خودروسازی آلمان در پی آغاز تحقیق در پی جنجال در دستکاری شرکت فولکس واگن در نرم افزار نشانگر میزان انتشار گازهای آلاینده، تصمیم به فراخوان این خودروها به عنوان یک اقدام داوطلبانه، گرفته اند.

    تحقیقاتی در ماه های اخیر در باره میزان انتشار گازهای آلاینده همه مدل های خودروهایی که در آلمان تردد می کنند، صورت گرفته و قرار است وزارت ترابری، روز جمعه نتایج این تحقیقات را منتشر کند.

    این منبع افزود: به این شرکت ها گفته شده است که در تجهیزاتی که سامانه های کاهش انتشار گاز خطرناک اکسید نیتریک از لوله اگزوز خودروها را در درجه حرارت خاصی، قطع می کند، تغییراتی بدهند.

    براساس مقررات اتحادیه اروپا، سامانه های پاکسازی مواد آلوده کننده، برای حفاظت از موتورخودروها یا جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، در دمای پایین خاموش می شوند.

    اما این احتمال وجود دارد که برخی از شرکت های خودروسازی از این مقررات برای فرار از قوانین، سوء استفاده کرده باشند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم