فونیکسریمکسبهتام

کارنامه صنعت خودرو در سال گذشته به روایت یک اینفوگرافیک

عصر خودرو- در سال ۱۳۹۴، صنعت خودرو با افت و خیزهای فراوانی همراه بود. این صنعت توانست در سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۴ رشد ۱۶.۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رساند. با این حال شرایط بازار و اقتصاد چندان با خودروسازان همراه نبود و رشد تولید خودرو در نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۴ منفی شد.

کارنامه صنعت خودرو در سال گذشته به روایت یک اینفوگرافیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز،  در سال 1394، صنعت خودرو با افت و خیزهای فراوانی همراه بود. این صنعت توانست در سه‌ماهه ابتدایی سال 1394 رشد 16.2 ‌درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رساند. با این حال شرایط بازار و اقتصاد چندان با خودروسازان همراه نبود و رشد تولید خودرو در نیمه ابتدایی سال 1394 منفی شد. این شرایط رکودی حتی با ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت نیز تغییر چندانی نکرد و رکود در این صنعت تا پایان سال ادامه یافت.

    بر اساس آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو در سال 1394 با 13.7 درصد کاهش همراه بوده است. بر اساس این گزارش بیشترین کاهش در حجم تولید مربوط به گروه‌های «کامیونت، کامیون و کشنده» و «وانت» بوده است. همچنین تولید خودروهای سواری در این سال 6.9 درصد نسبت به سال 1393 کاهش داشته است.

    بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته تولید خودرو پراید، که پرتیراژترین خودرو در ایران است، در سال 1394 با افت19.2 درصدی همراه بوده است. همچنین خودرو سواری پژو پارس که در سال 1393 دومین خودرو پرتیراژ ایران به‌حساب می‌آمد، در سال 1394 بالغ بر 30 درصد از تولید خود را از دست داده است. به‌گونه‌ای که جایگاه تولید این خودرو در سال 1394 پایین‌تر از خودروهایی نظیر پژو 405 و پژو 206 قرار گرفته است. با این حال تولید برخی خودروها نیز در سال 1394 با افزایش همراه بوده است. در این میان می‌توان به خودرو سواری پژو 405 اشاره کرد که در سال 1394 با رشد2.7 ‌درصدی همراه بوده و توانسته به دومین خودرو پرتیراژ سال 1394 تبدیل شود. همچنین خودرو پژو 206 نیز با رشد 5 /3‌درصدی در تولید، سومین خودرو پرتیراژ ایران در این سال به حساب می‌آید.

    بر اساس آمار انجمن جهانی تولیدکنندگان خودرو، در سال 2015 رتبه جهانی ایران در تولید خودرو تنزل یافته است. ایران در سال 2014 از لحاظ تیراژ تولید خودرو در رتبه هجدهم جهان جای داشت و این رتبه در سال 2015 به بیستم جهان رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو