فونیکسریمکسبهتام

پیمانکار پروژه بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی کرج تعیین شد

عصر خودرو- عضو شورای شهر کرج از تعیین پیمانکار پروژه بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی کلان‌شهر کرج خبر داد.

پیمانکار پروژه بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی کرج تعیین شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر مسئله «اقتصاد مقاومتی» تاکید کرده اند و حتی در نامگذاری‌های‌شان برای سال‌ها این موضوع را مدنظر قرار داده‌اند، ایشان امسال را به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کرده اند در خصوص اهمیت تحقق اقتصاد مقامتی در کلان‌شهری مانند کرج با علی حاج کاظم عضو شورای شهر کرج گفتگویی ترتیب دادیم.

    حاج کاظم با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید فراوان دارند، اظهار کرد: در سالی که از سوی ایشان با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، مدیریت شهری کرج چندین پروژه کلان عمرانی و خدماتی را با میلیاردها تومان اعتبار آماده بهره برداری دارد که البته تاکید داریم که کیفیت نباید قربانی سرعت شود.

    وی گفت: اعضای شورای شهر تلاش می کنند تا در مسیر رفع مشکلات و دغدغه های شهروندان گام برداشته و با استفاده از مبانی و سیاست های «اقتصاد مقاومتی» دستاوردهای کلانی را رقم زدند و بی شک کرجِ امروز با کرجِ سه سال قبل تفاوت های اساسی را تجربه کرده است.

    کاهش محسوس ساخت و سازهای غیرمجاز در کرج

    حاج کاظم تصریح کرد: اعضای شورای شهر با استفاده از اختیارات قانونی و بازدید مستمر از روند اجرای پروژه ها و همچنین حضور سرزده در بخش های مختلف مدیریت شهری کرج، در صدد ارزیابی عملکرد مدیران شهری هستند تا در صورت مشاهده هرگونه تخطی و انحراف از مسیر صحیح، موارد را مورد تذکر قرار دهند و مانع از به خطر افتادن منافع و حقوق شهروندان شوند.

    این عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه میزان ساخت و سازهای غیرمجاز در کرج به صفر نزدیک شده است، گفت: با همکاری دستگاه قضا، رویکرد ویژه و سختگیرانه ای در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز باغات و اراضی کشاورزی برقرار است.

    حاج کاظم به موضوع باغ سیب مهرشهر اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری کرج در خصوص باغ سیب با اقداماتی که انجام داد مانع تخریب این ریه های تنفسی شهر شد.

    رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت مادی و معنوی از هیئت های ورزشی و مذهبی شهر اشاره کرد و گفت: برای مقابله با شبیخون فرهنگی، علاوه بر شعار به اقدام و عمل نیز نیاز داریم و از این رو، فعالیت های گسترده ای هدفگذاری و اجرا شد.

    افتتاح چند ایستگاه از خط دو قطار شهری کرج در سال‌جاری

    به گفته حاج کاظم، دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج در خصوص صیانت از حقوق شهروندی و مراقبت از بیت المال دغدغه فراوانی داشته و در خصوص لوایح ارائه شده به صحن علنی نیز آنچه فضا را به سمت تضارب آراء سوق می دهد، نگاه ویژه اعضاء به ابعاد مختلف طرح هاست تا اطمینان حاصل شود که منابع مالی و امکانات شهری در مسیر صحیح خود هزینه می شوند.

    وی افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که مدیریت شهری مرکز البرز در شرایطی سالانه بیش از یکهزار میلیارد تومان طرح های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی را مورد بهره برداری قرار می دهد که میزان ساخت و سازها و به دنبال آن درآمدهای ریالی بسیار کاهش یافته است.

    این عضو شورای شهر کرج در ادامه با اشاره به پروژه قطار شهری کرج، گفت: متاسفانه برغم گذشت 14 سال از کلنگ زنی این پروژه پیشرفت فیزیکی لازم انجام نشده است به همین منظور خلع ید پیمانکار مترو (شرکت سابیر) در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد همچنین با صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت و همچنین تزریق مالی از محل فروش بخشی از اراضی شهری، مقدمات لازم برای افتتاح چند ایستگاه از خط 2 طی سال جاری و سال 96 مهیا شده است.

    آزادسازی 70 هکتار از اراضی تپه مرادآب

    حاج کاظم در ادامه از تعیین پیمانکار پروژه کلان بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی خبر داد و گفت: این پروژه هزار میلیارد تومانی در چند فاز جداگانه طراحی و اجرا خواهد شد که بخش قابل توجهی از ترافیک البرز را فروکش می کند و موجب روان سازی تردد خودروها و همچنین کاهش مشکلات زیست محیطی می شود.

    وی با اشاره به آزادسازی 70 هکتار از اراضی تپه مرادآب، آن را موقعیتی مناسب و طلایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: در دوره چهارم مدیریت شهری کرج در خصوص حمایت از سرمایه گذاری خصوصی اقدامات خوبی انجام شده است باید به دنبال رفع بروکراسی اداری و تسهیل قوانین به منظور حمایت واقعی از سرمایه گذاران باشیم.

    این عضو شورای شهر کرج در پایان از واگذاری دهها هزار مترمربع زمین به نهادهای دولتی به منظور احداث مراکز آموزشی، درمانی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی خبر داد و گفت: در سال جاری شاهد افزایش یکهزار تخت بیمارستانی در مراکز درمانی البرز هستیم که این نوید خوبی برای افزایش سرانه های درمانی است.

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو