فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۵۰۹»

تولید روزانه ۸.۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه اصفهان

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت : روزانه ۸.۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه اصفهان تولید می شود.

تولید روزانه ۸.۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه اصفهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان روز یکشنبه به نقل از لطفعلی چاوشی اعلام کرد: راهبردی ترین کاتالیست صنعت نفت جهان پارسال به دست متخصصان ایرانی تولید شد که با تولید این ماده در داخل و راه اندازی واحد سوم بنزین سازی، پالایشگاه اصفهان روزانه 8.5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید می کند.
    وی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: اگر خوراک شرکت پالایش نفت اصفهان به درستی تامین شود می توانیم روزانه 15 میلیون لیتر از انواع بنزین یورو 4 را در این مجموعه تولید کنیم.
    وی با بیان اینکه راهبردی ترین کاتالیست صنعت نفت جهان فقط در اختیار دو شرکت امریکایی و فرانسوی بود ، اظهار کرد : در سال 1391 کار پژوهش تولید این ماده توسط یکی از شرکت های معتبر در زمینه نفت آغاز شد و در سال 1392 کاتالیست به مرحله تولید رسید.
    چاوشی ادامه داد: کاتالیست تولیدی پس از سه مرحله آزمایش و تست شدن در سال گذشته به میزان 100 تن در رآکتور اول واحد ایزو شارژ شد و در سال جدید نیز 100 تن دیگر در رآکتور دوم شارژ می شود.
    وی همچنین به اجرای طرح 'بهینه سازی و بهبود فرآیند' که با اهداف زیست محیطی طراحی شده است اشاره کرد و گفت: این طرح با پشتوانه علمی بالا در حال اجراست و درصدد هستیم با کسب مجوزهای زیست محیطی، آن را به سرانجام برسانیم .
    نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به مزین شدن سال جدید به شعار ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ' اظهار امیدواری کرد: با مثبت اندیشی در کارها و همدلی بین مسئولان می‌توان بر مشکلات غلبه کرد زیرا این حس، باعث می‌شود که با نبود امکانات و بودجه مناسب بتوان به پیشرفت رسید.
    آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با بیان اینکه روحانیت در کنار شماست، تصریح کرد: ما پشتیبان همه شما هستیم و از فعالیت‌های صنایعی که در خدمت مردم هستند و برای آنان تلاش می کنند حمایت می‌کنیم.
    شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال 1358 آغاز کرده است و اکنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
    ایـن شرکت در منطقه ای با مساحت 340 هکتار در شمال غربی اصفهان واقع شده و ظرفیت تولید این پالایشگاه 375 هزار بشکه در روز است.
    میزان مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 71 میلیون لیتر است که 21 میلیون لیتر آن بنزین یورو 4 است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو