فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع آپشن محصولات برلیانس

چاشنی‌های متنوع برای خانواده برلیانس

عصر خودرو- علاوه بر بازار خودروهای چینی، امروزه بازار قطعات لوکس و آپشن‌های مختلف این خودروها نیز حسابی رونق گرفته است و حتی برخی از بازاری‌ها که همچنان معتقدند نان در قطعات یدکی و لوکس است، در حال حاضر نیز در مورد خودروهای ساخت چین بیشتر روی این ایدئولوژی خود پافشاری می‌کنند و با گشت و گذاری در بازار نیز درمی‌یابید که الحق هم سود خوبی را به جیب می‌زنند.

چاشنی‌های متنوع برای خانواده برلیانس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب، سری به فروشگاه‌های قطعات لوکس و آپشن‌های مختص 3 نوع برلیانس موجود در کشور زده‌ایم تا با چند و چون این بازار، از جمله معضل قطعات تقلبی و میزان استقبال مردم از آپشن‌های برلیانس آشنا شویم.  در آخر هم با ذکر چند نکته و قیمت‌های تقریبی آپشن‌های برلیانس در خدمت شما خواهیم بود تا کمک کنیم بهترین انتخاب را برای افزودن چاشنی به برلیانس خود داشته باشید.

    تنها وجدان فروشنده، اصلی یا تقلبی‌بودن قطعه را مشخص می‌کند!
    در آشفته بازار قطعات یدکی و حتی لوکس خودرو، کمتر فروشنده‌ای پیدا می‌شود که با صداقت کامل و نهایت رو‌راستی اصل مطلب را به خریدار گفته و او را از دوام و کیفیت جنس مورد نظر آگاه کند. از اظهارات مردم اینگونه بر‌می‌آید که قطعات اصلی خودروهایی مانند پژو، تندر‌90 و ... همگی متعلق به فرانسه یا سایر کشورهای مشهور دیگری بوده و جنس‌های چینی همگی کپی برابر اصل، البته از نظر ظاهر هستند و این پرسش برایشان پیش می‌آید که مگر می‌شود روی دست قطعات چینی نیز قطعات فیک و تقلبی آن هم برای خودرویی که ساخت چین است، وجود داشته باشد؟ در پاسخ به این سؤال با قاطعیت می‌توان گفت: بلی! در بازار قطعات اتومبیل ایران، دست بالای دست بسیار است. تحریم‌های کشورهای غربی علیه خودروسازان، فرصت ویژه‌ای را برای حضور خودروهای چینی در ایران مهیا کرد که حقیقتا مونتاژ‌کنندگان ایرانی هم بازار خوبی برای خود دست و پا کردند و بعد از آن خدمات پس از فروش و واردکردن انواع قطعات نیز قدم بعدی‌ای بود که تاجران و سرمایه‌داران ایرانی را دوباره به این کشور مجذوب کرد و البته برخی هم به جز چین، سراغ کشورهای دیگری‌ رفتند! تاجران ایرانی برای تأمین قطعات لوکس خودروهای چینی که برلیانس نیز از این قضیه مستثنا نیست، در کشور چین سراغ سازنده‌های باکیفیت و استانداردهای پایین‌تری رفتند تا هم به فکر جیب خود باشند و هم جیب مشتری. اما‌ حقیقتا در حال حاضر قطعاتی در بازار موجود هستند که حتی بدون باز‌کردن پلمپ بسته‌بندی آن نیز می‌توان از کارایی و کیفیت جنس درون جعبه مطلع شد. بعد از چین که قطعات یدکی و علی‌الخصوص قطعات لوکس آن به دو دسته تقسیم شد، شرکت‌هایی از ترکیه نیز با سفارش تاجران ایرانی مشغول به ساخت اینگونه قطعات شدند که البته کیفیت و دوام آنها به جنس‌های درجه یک چینی نمی‌رسد ولی باید اذعان داشت که از قطعات درجه دوم چینی‌ها اندکی بهترند. در بین کشورهای سازنده این قطعات لوکسِ برلیانس که اغلب نمی‌توان اسم آنها را حتی آپشن هم گذاشت، نام‌هایی چون هند و تایوان نیز دیده می‌شود که قطعات آنان بسته‌بندی شکیل‌‌تری داشته و البته قیمتی به‌مراتب گران‌تر از سایر قطعات دارند. به هر روی باید اذعان داشت وجدان فروشنده در اکثر موارد می‌تواند کیفیت و کارایی اینگونه آپشن‌های برلیانس را مشخص کند و کمتر می‌توان از روی جعبه یا بسته‌بندی یک قطعه در مورد دوام آن حرف زد.
    میزان استقبال مردم از قطعات لوکس برلیانس
    بدون شک و با قاطعیت تمام می‌توان گفت نشان برلیانس روی کاپوت و درب صندوق عقب از بیشترین استقبال در بین مالکان برلیانس برخوردار بوده و حتی این تقاضا در بازار به حدی است که تمامی لوکس‌فروشان حتی اگر به صورت تخصصی هم قطعات لوکس خودروهای چینی را نداشته باشند، حتما لوگوی برلیانس را در قفسه و ویترین‌های خود به نمایش می‌گذارند. بال عقب، مخصوصا در برلیانس H330 نیز در بازار با درخواست‌های بی‌شماری از طرف مالکان برلیانس مواجه بوده و می‌توان اینگونه اظهار کرد که قطعاتی که ظاهر خودرو را اسپرت می‌کند نیز از فروش خوبی برخوردار است. نکته‌ای که برخی از مالکان برلیانس از آن غافلند، وجود قطعات تخصصی نظیر آیینه الکتروکرومیک، کروز کنترل و حتی دکمه‌های روی فرمان برای انواع برلیانس در بازار است که اغلب مراجعین از آن بی‌اطلاع بوده و سراغ مولتی‌مدیاهای چند‌رسانه‌ای می‌روند. این سیستم‌های صوتی و تصویری که در اکثر مواقع اصل بوده و یا خود دارای سیستم عامل هستند، با گوشی اندروید یا ios شما نیز سازگارند و حافظه آنها از 8 گیگابایت شروع شده و متناسب با قیمت آن تا 64 گیگابایت بالا می‌رود. لازم به ذکر است این رسانه تصویری در مدل‌های اصلی هنگام استارت خودرو با آرم و نشان برلیانس شروع به کار می‌کند.
    نظرات خریداران قطعات لوکس و آپشن‌های برلیانس
    طی گفت‌و‌گو و جویا شدن نظرات مالکان چند دستگاه برلیانس به این نتیجه رسیدیم که جای خالی برچسب‌های استاندارد و حتی‌المقدور بازرسی و بررسی قطعات توسط مأموران گمرک کشور بسیار خالی بوده و قطعاتی که به دست مشتری می‌رسند نمی‌تواند نظر آنها را جلب کند.
    مورد دیگر که در این بازار بسیار به چشم می‌آید، تفاوت قیمت فاحش بین فروشندگان قطعات لوکس برلیانس و نمایندگی‌های مجاز آنهاست، البته اگر برخی از این قطعات را در نمایندگی‌های مجاز پیدا کنید! بدین جهت مالکان برلیانس در بیشتر موارد متفق‌القول بر این نظرند تا با مراجعه به فروشگاه‌ها، قطعات لوکس را خریداری و از روی ناچاری برای نصب آن به فروشندگان متفرقه اعتماد کنند. اما نیمه پر لیوان را می‌توان اینگونه بیان کرد که مشتریان داخلی برلیانس نیز می‌توانند آپشن‌های دلخواه خود را که از طرف فروشنده داخلی قابل عرضه نیستند، در بازار تهیه کرده و برلیانس خود را مجهز کنند که اکثر مشتریان از این موضوع احساس رضایت می‌کردند.
    کلام آخر
    توصیه اکید ما به شما این است که در هنگام مراجعه به فروشگاه‌های قطعات لوکس، حتما فاکتور مربوط به خرید را دریافت کنید و اگر قطعه مورد نظر شما الکتریکی بوده پیشنهاد می‌شود به هر طریقی فروشنده را مجبور کنید تا قبل از نصب آن را امتحان کند.
    اجرت نصب آپشن‌های جزئی بین 10 تا 25 هزار تومان بوده و برای قطعات تخصصی‌تر حداکثر تا 50 هزار تومان تعیین می‌شود، بنابراین از پرداخت هزینه بیشتر خودداری کنید.
    قیمت قطعات لوکس برلیانس در 6 ماهه دوم سال94 با جهشی 8 تا 12 درصدی روبه‌رو بود اما‌ با متعادل شدن نرخ دلار، قیمت‌ها مسیری رو به کاهش را در پیش گرفته‌اند.
    اگر قصد خرید قطعه لوکس یا آپشنی برای برلیانس خود دارید که قیمت آن از 150 هزار تومان بالاتر است، پیشنهاد می‌شود بعد از خرید قطعه از بازار، برای نصب آن به نمایندگی‌های مجاز و خدمات پس از فروش خودرو مراجعه کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو