فونیکسریمکسبهتام

دعوت از مردم آستارا برای پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو

عصر خودرو- رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از مردم برای پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو دعوت کرد.

دعوت از مردم آستارا برای پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد رضا روشنی روز سه شنبه گفت: شهروندان آستارایی به منظور برخورداری از فواید این طرح می توانند در روزهای سه شنبه هر هفته از خودروهای شخصی خود استفاده نکنند.
    وی با اشاره به اینکه با افزایش تعداد خودروها در سطح شهر بر میزان آلودگی هوا نیز افزوده می شود ، افزود: هم اینک وضعیت هوای آستارا از لحاظ پاکیزگی مطلوب و رضایت بخش است ولی این حرکت فرهنگی می تواند قدمی در راستای جلوگیری از آلودگی هوا برای سال های بعد توسط آلاینده های صنعتی و موارد دیگر باشد.
    وی با اشاره به اینکه این اقدام فرهنگی از سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد ، اضافه کرد: کارکنان محیط زیست آستارا از امروز به جمع اعضای کمپین سه شنبه های بدون خودرو پیوسته و بدون استفاده از خودرو در محل کار حاضر شدند تا ضمن کاهش مصرف سوخت در پاکیزه نگه داشتن شهر خود سهیم شوند.
    روشنی از اقشار مختلف جامعه و گروه های مردم نهاد خواست تا برای داشتن هوایی پاک یک صدا شده و از کمپین سه شنبه های بدون خودرو حمایت کنند.
    رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا هدف این جنبش فرهنگی را کاهش آلودگی هوا از طریق تشویق مردم به مشارکت عنوان کرد و افزود: شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی می توانند سهم خود را در کاهش آلودگی ایفا کنند.
    در ماه های پایانی سال گذشته با تشدید آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، دوستداران محیط زیست کمپین سه شنبه های سبز یا سه شنبه های بدون خودرو را در شبکه های اجتماعی راه اندازی کردند.
    هدف این جنبش کاهش آلودگی هوا از طریق تشویق مردم به مشارکت است ، این کمپین به سرعت مورد توجه شهروندان قرار گرفته و دوستداران محیط زیست در شهرها برای پیوستن به آن اعلام آمادگی کردند.
    شهرستان 86 هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو