فونیکسریمکسبهتام

فرمانده نیروی انتظامی کشور:

اصفهان با نام شهر دوچرخه‌ها آراسته شود

عصر خودرو- - فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: اصفهان می‌تواند الگوی تمامی شهرهای کشور در راستای گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری قرار گیر.

اصفهان با نام شهر دوچرخه‌ها آراسته شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار  حسین اشتری شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی مردمی از نشان و شعار کمپین ترافیک شهر اصفهان  که در باغ غدیر اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان ابتکاری زیبا از سوی مسئولان اصفهان است،  اظهار داشت: امروز سلامتی مردم کشور از کودک و بزرگسال به فضای سالم و هوای پاک وابستگی تام دارد.
    وی افزود: بسیاری از بیماری‌هایی که امروز گریبان مردم کشورهای صنعتی و شهرهای بزرگ شده ناشی از آلودگی‌های زیستی است و بر این اساس به هر میزان که با برنامه‌ریزی‌های جامع این آلودگی‌ها کاهش یابد در راستای سلامت مردم تاثیر گسترده‌تری خواهد داشت.

    فرمانده نیروی انتظامی کل کشور با بیان اینکه آلودگی هوا بلای خانمان سوزی است که بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا را مورد تهدید قرار داده است، بیان داشت: برای رفع این مشکل جهانی طبیعی است که پیشگیری بهترین راهی است که پیش رو داریم و اگر بتوانیم به واقع به شعار انتخابی برای  این کمپین مردمی با عنوان «هوایِ شهر اصفهان را داریم» برای تمامی شهرهای کشور عمل کنیم به یقین بیماری‌ها کاهش می‌یابد.

    وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در راستای سوق دادن مردم به سمت و سوی فعالیت‌های موثر در دستیابی به هوای پاک ابراز داشت: هر میزان هزینه برای فرهنگ‌سازی در این راستا منطقی و صحیح است چراکه بر میزان سرمایه‌های اجتماعی ما می‌افزاید و بر این اساس همه از مسئول و غیر مسئول باید همت کنند تا این پویش مردمی را عملیاتی کنند و اقدام و عمل را در این شعار شاهد باشیم.

    اصفهان باید بار دیگر با نام شهر دوچرخه‌ها آراسته شود
    سردار اشتری با بیان اینکه آمار خودرو در کشور ما بسیار زیاد است و از 29 میلیون خودرو و موتورسیکلت سه میلیون مورد متعلق به استان اصفهان است، ابراز داشت: امروز  با جمعیت شش و نیم میلیونی در اصفهان بیش از 14 درصد موتورسیکلت‌های کشور به این شهر تعلق دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که شاهد پیشی گرفتن نام اصفهان در زمینه استفاده از دوچرخه در کشور باشیم.

    وی با بیان اینکه هر میزان از نقلیه عمومی به جای خودروهای تک سرنشین استفاده کنیم در کاهش بیماری جامعه ما تاثیر دارد، گفت: باید به دوران گذشته بازگردیم، زمانی که اصفهان به شهر دوچرخه‌سوارها معروف بوده است؛ البته راه‌اندازی مترو اصفهان به شکل کامل نیز در داشتن هوایی پاک کمک‌کننده خواهد بود.

    فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه تلفات جانی از دیگر خسارت‌های وسایل نقلیه موتوری است، اظهار داشت:  سال گذشته حدود یک هزار و 100  نفر بر اثر تصادفات جان باختند و حدود 40 درصد آن‌ها عابر پیاده و 40 درصد موتورسواران بوده‌اند.
    وی ادامه داد: بر این اساس لازم است فرهنگ دوچرخه‌سواری را در کشور ارتقا دهیم به گونه‌ای که نه در یک روز و هفته خاص بلکه در تمامی ایام سال از این وسیله کم خطر و موثر در سلامتی استفاده کنیم

    سردار اشتری گفت: شهر اصفهان قطب فرهنگی و گردشگری جهان اسلام است بوده و امیدواریم با این فرهنگ‌سازی که در شهر اصفهان در زمینه استفاده از وسایل نقلیه غیرموتوری صورت گرفته شاهد فضایی پاک باشیم که به تبلیغ شهر و اقتصاد کمک می‌کند.

    وی اضافه کرد: امروز نیروی انتظامی آمادگی دارد  تا در کنار مردم فهیم اصفهان که در تمامی عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و در عرصه دفاع مقدس  پیشتاز بودن خود را به اثبات رساندند حرکت کند و امیدواریم این شهر الگویی برای سایر شهرهای کشور در زمینه وسایل نقلیه غیرموتوری قرار گیرد.

    امنیت ایران در منطقه خاورمیانه مثال زدنی است

    فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی یکی از ارگان هایی است که در تحقق شعار سال بسیار نقش مهمی دارد چرا که هرچه امنیت جامعه بیشتر باشد شاهد شکوفایی اقتصادی نیز خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه امنیت کشور ایران مثال زدنی است، بیان داشت: امروز کشوری با ثبات در منطقه‌ای‌ نا امن داریم و این امنیت به برکت حضور و تامین و حفظ این امنیت با هوشیاری مردم، تدابیر رهبر معظم انقلاب و ایثار نیروهای مسلح  تحقق یافته است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو