فونیکسریمکسبهتام

طبیعت چهارمین جاده زیبای جهان جانی دوباره می‌گیرد

عصر خودرو- وجود رودخانه کرج و چشم اندازهای زیبا در محور کرج - چالوس ضرورت اجرای طرح های پاکداشت طبیعت را گوشزد می کند، با اجرای این طرح ها طبیعت چهارمین جاده زیبای جهان جانی دوباره می‌گیرد.

طبیعت چهارمین جاده زیبای جهان جانی دوباره می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سومین طرح فرهنگی پاکداشت طبیعت سی و یکم اردیبهشت ماه با مشارکت بیش از چهار هزار نفر در استان البرز به ویژه در محور کرج - چالوس برگزار می شود. این روزها بخش اعظمی از انرژی و توان اداره کل ورزش و جوانان استان به موضوع پاکداشت طبیعت معطوف و جلسات هماهنگی بسیاری با ارگان های مختلف برگزار شده است.

    ادارات کل ورزش و جوانان و حفاظت محیط زیست استان البرز نقشی محوری در اجرای طرح پاکداشت طبیعت خواهند داشت و در کنار آن دیگر ارگان های استانی و شهری همچون شهرداری ها و بخشداری ها حضوری پررنگ دارند تا دوره سوم این طرح به شکلی موثرتر و با انعکاسی بیشتر به انجام برسد و ضرورت حفظ و صیانت از محیط زیست برای مردم بیان شود.

    روز گذشته (سه شنبه) نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و مسئولان مرتبط با این برنامه به بیان اهداف و جزییات این طرح فرهنگی پرداختند.

    رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در گفتگو با مهر، گفت: زمانی که موضوع پاکداشت طبیعت را مطرح کردیم به این باور رسیده بودیم که جامعه ورزش و جوانان می تواند در این موضوع پیشرو باشد و اذهان را به مسئله مهم حفظ محیط زیست جلب کند.

    گل محمدی در ادامه افزود: خوشبختانه با گذشت دو دوره از برگزاری این برنامه خیلی ها پای کار آمده اند و امروز در اجرای این برنامه شاهد یک هم افزایی و تعامل خوب از سوی ارگان های مختلف هستیم.

    وی ادامه داد: برای سومین برنامه پاکداشت طبیعت حضور سه هزار ورزشکار و بیش از یک‌هزار نفر از فعالان سَمن های مردم نهاد حوزه جوانان را برنامه ریزی کرده ایم و امیدوارم بتوانیم به خوبی این برنامه را اجرایی کنیم.

    گل محمدی حضور چهره های نامدار ورزش استان البرز در این برنامه را مورد اشاره قرار داد و گفت: از 10 ورزشکار شاخص استان برای برنامه پاکداشت دعوت کرده ایم چرا که اثرگذاری بالایی دارد و مردم را بیش از پیش به موضوع محیط زیست و ضرورت حفاظت از آن جلب می کند.

    مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز انتخاب جاده چالوس برای برنامه پاکداشت را به دلیل اهمیت و جایگاه آن عنوان کرد و گفت: به واقع جاده چالوس یکی از نمادهای توریسم و گردشگری کشور محسوب می شود و اقشار مختلف مردم به خوبی با آن آشنایی دارند لذا با انتخاب این مسیر سعی کرده ایم اذهان بیشتری را به موضوع پاک نگه داشتن طبیعت ومحیط پیرامونی جلب کنیم.

    وی در پایان گفت: جامعه ورزش البرز در هر برنامه زیست محیطی پیشگام است چرا که ما خودمان را سربازان بی نام و نشان محیط زیست می دانیم و معتقدیم در این حوزه باید کار جدی انجام شود تا تبعات ناشی از عدم حفاظت از محیط زیست بیش از این گسترش نیابد و مردم به خصوص نسل جدید به ضرورت های آن پی ببرند.

    در ادامه حسین محمدی مدیرکل حفظ محیط زیست استان البرز در نشست خبری روز گذشته در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مشکلات امروز کشور در حوزه محیط زیست به دلیل عدم توسعه یافتگی فرهنگی است، گفت: متاسفانه رفتار های اجتماعی ما در سال های اخیر به گونه ای بوده است که محیط زیست شامل منابع آبی، حیات وحش و گونه های گیاهی دچار آسیب های فراوان شده است.

    محمدی افزود: باید کمک کنیم تا این رفتارهای اجتماعی نادرست تغییر کند و به نظرم برگزاری مراسم پاکداشت در این راستا می تواند بسیار اثرگذار باشد.

    وی ایران را از حیث تخریب و محیط زیست در زمره 10 کشور برتر دنیا عنوان کرد و گفت: آمارها از وضعیت ناخوشایند کشورمان در حوزه حفاظت از محیط زیست خبر می دهد باید برای پیشگیری از این فرایند نادرست همه مشارکت کنند.

    محمدی نقش رسانه ها در انتقال این نگرانی و دغدغه به شهروندان را بسیار مهم دانست و گفت: می توانیم با کمک یکدیگر حقوق اولیه شهروندان که یک محیط زیست سالم است را محقق کنیم.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با ابراز خرسندی از احساس مسئولیت جامعه ورزش البرز در موضوع محیط زیست، گفت: خوشبختانه نگاه ها در حوزه ورزش بسیار مثبت است و به واسطه این تعلق خاطر البرز به محیط زیست وزارت ورزش از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان وزارت خانه سبز شناخته شده است.

    وی در پایان گفت: همه چیز برای حضوری اثرگذار در برنامه پاکداشت طبیعت مهیا است و امیدوارم این برنامه با بازخوردهای مثبت خود زمینه توجه بیشتر مردم به ضرورت حفظ محیط زیست را فراهم کند.

    به گزارش خبرنگار مهر، سومین پاکداشت طبیعت جامعه ورزش و جوانان استان البرز جمعه پیش رو در مسیر کرج به کندوان و همزمان در مسیرهای گردشگری شهرستان های مختلف استان البرز برگزار خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو