فونیکسریمکسبهتام

بارش باران سبب آبگرفتی معابر بجنوردشد

عصر خودرو- بارش باران رگباری جمعه شب در بجنورد سبب جاری شدن روان آب‌ و آب‌گرفتگی معابر و برخی واحدهای مسکونی و تجاری این شهر شد.

بارش باران سبب آبگرفتی معابر بجنوردشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، همیشه با بارش باران در شهر بجنورد در برخی از معابر این شهر بخصوص میدان کارگر و شهید برای شهروندان، کسبه و خودروها مشکل ایجاد می‌شود.

    طی چند روز گذشته نیز هواشناسی خراسان شمالی از بارش شدید باران، سیلاب و رعدوبرق در روزهای آخر هفته خبر داده بود که به دنبال آن، شب گذشته به علت شدت بارش باران طی چند دقیقه معابر و برخی از خیابان‌های بجنورد دچار آب‌گرفتگی شدید شد به‌طوری‌که برای تردد خودروها و رفت‌وآمد مردم مشکلات متعددی به وجود آمد.

    به دلیل آب گرفتی بسیاری از کسبه میدان کارگر مشغول پاک‌سازی معابر خود بودند و نسبت به عدم اجرای طرح ساماندهی آب‌های سطحی از سوی شهرداری گلایه داشتند.

    همچنین بارش شدید شب گذشته در خراسان شمالی سبب آب‌گرفتگی در برخی از شهرستان‌های این استان شد.

    خسارات باران و سیلاب باران در 4 شهرستان استان

    مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در این رابطه می‌گوید: بارش شدید باران و تگرگ طی شب گذشته و جاری شدن سیلاب در چهار شهرستان این استان سبب خسارت شد.

    حسین عظیمی اظهار می‌کند: شهرستان‌های بجنورد، شیروان، راز وجرگلان و به میزان کمتر در شهرستان فاروج براثر بارش دچار خسارت شدند.

    عظیمی می‌افزاید: تاکنون برآورد ریالی از میزان خسارت‌های بارش باران شب گذشته به دست ما نرسیده است.

    وی خاطرنشان می‌کند: بیشترین خسارت‌های وارده در اثر این بارندگی در شهرستان‌های شیروان و رازو جرگلان بوده که درنهایت به سبب جاری شدن سیلاب به زیرساخت‌ها و تأسیسات زیربنایی، راه‌های روستایی، اماکن دامی و منازل مسکونی روستایی خساراتی به آن‌ها واردشده است.

    مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی می‌گوید: بارش باران و تگرگ علاوه بر وارد آوردن خسارت‌هایی به بخش کشاورزی، سبب خسارت به تأسیسات برقی و قطع برق در راز و جرگلان نیز شده بود.

    عظیمی اظهار می‌کند: برای حل مشکل قطع برق این بخش راز و جرگلان سه اکیپ از شرکت برق به این منطقه اعزام‌شده‌اند تا پیش از ظهر امروز، این مشکل برطرف شود.

    وی می‌گوید: برای برقراری شبکه برق در بخش راز و جرگلان، تیرهای برق به‌صورت موقت در حاشیه جاده نصب می‌شود تا در زمان مناسب نسبت به نصب تیرهای برق در مکان مناسب و خارج از حریم راه، اقدام شود.

    ثبت 2 آب‌گرفتگی در روستای الله‌وردی خان بجنورد

    رئیس سازمان آتش‌نشانی بجنورد با اشاره به بارش شدید باران طی شب گذشته در بجنورد می‌گوید: بارندگی شب گذشته سبب آب‌گرفتگی معابر و آب‌گرفتگی دو منزل در روستای الله‌وردی خان بجنورد شد.

    علی گودرزی بابیان اینکه آب‌گرفتگی در روستای الله‌وردی خان بجنورد سبب خسارت به دو منزل مسکونی شده بود تصریح می‌کند: بارش باران سبب نم برداشتن یکی از دیوارهای منزل این روستا و سبب خسارت بسیار بر یکی دیگر از منازل مسکونی شد.

    وی با اشاره به‌شدت خسارت وارده بر این منزل مسکونی می‌گوید: آب‌گرفتگی به تمام نقاط این منزل مسکونی سرایت کرده بود که مأموران آتش‌نشانی به‌وسیله پمپ آب‌ها را تخلیه کردند.

    محمدمهدی خاکشور، رئیس خدمات شهری شهرداری بجنورد نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: آب‌های جمع شده در میدان کارگر و میدان شهید بجنورد، نیم ساعت پس از بارش باران از طریق کانال‌های شهری فروکش کرد.

    تداوم ناپایداری‌های جوی تا اواخر وقت فردا در استان

    در این رابطه معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر از تداوم ناپایداری‌های جوی تا اواخر وقت فردا در استان خبر داد.

    ناصر نصرتی اظهار می‌کند: برای امروز و فردا تداوم ناپایداری‌های جوی علاوه بر وزش باد و در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید سبب افزایش ابر، بارش تگرگ، رگبار و رعدوبرق می‌شود.

    وی می‌افزاید: با توجه به اینکه بارش باران به‌صورت رگباری است احتمال آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها از امروز تا فردا را انتظار داریم.

    معاون اداره کل هواشناسی استان تصریح می‌کند: روند کاهش دما تا صبح فردا در استان ادامه دارد و از بعدازظهر روز دوشنبه به‌تدریج این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

    وی می‌افزاید: بیشترین بارندگی‌ها طی 24 ساعت گذشته مربوط به شهر لوج علی از توابع شهرستان شیروان با 26.5 میلی‌متر است.

    نصرتی می‌گوید: در همین مدت میزان بارندگی در فاروج 19.6 میلی‌متر، اسفراین با 8.2 میلی‌متر، آشخانه 4.8 میلی‌متر، شیروان 14.8 میلی‌متر، کوسه 20.8 میلی‌متر، بجنورد 1.4 میلی‌متر، گرمه هفت میلی‌متر، جاجرم شش میلی متر میلی‌متر و راز 2.1 میلی‌متر بوده است.

    وی اظهار می‌دارد: همچنین بیشترین میزان وزش باد مربوط به سنخواست با 97 کیلومتر در ساعت بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط