فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان در رتبه اول شکایت مشتریان

عصر خودرو- براساس تازه‌ترین گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیشترین شکایت و درخواست‌‌ تماس‌گیرندگان با دفتر پاسخگویی به شکایات مشتریان این وزارتخانه در سال ۹۴ مرتبط با صنعت خودرو بوده است.

خودروسازان در رتبه اول شکایت مشتریان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، براساس گزارش دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات، از تعداد سه هزار و 176 فقره شکایت از صنایع مختلف در سال 94 ، یک هزار و 789 فقره شکایت مربوط به امور صنعت خودرو بوده است؛ بنابراین رتبه نخست نارضایتی از سوی تماس‌گیرندگان در سال 94 را دست‌اندرکاران خودرو داشته‌اند. به این ترتیب شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو 4/ 52 درصد از شکایات را به خود اختصاص داده‌اند که در این بین یکی از شرکت‌های بزرگ خودروساز 7/ 22 درصد نارضایتی را داشته است. بنابر آمار دفتر پاسخگویی به شکایات، تماس گیرندگان دلیل عدم رضایت خود از خودروهای خریداری شده را مباحث کیفی عنوان کرده‌اند؛ به‌نحوی‌که بحث نقص فنی و کیفیت پایین خودروها با 8/ 36 درصد بیشترین مورد شکایات از سوی مشتریان شرکت‌های خودرویی بوده است.

    خودروسازان در شرایطی در بین دیگر صنایع فعال در کشور بیشترین آمار نارضایتی را به خود اختصاص داده‌اند که اواخر زمستان سال گذشته نیز محمدرضا عبداللهی، مدیرکل پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر رفع عیوب تکراری خودروها توسط عرضه‌کنندگان تاکید و اذعان کرد، قبل از اینکه مصرف‌کنندگان و ناظران قانونی در خصوص عیب‌های پیش آمده در خودروهای تولیدی تذکر دهند، باید خودروسازان از این قضیه پیشگیری کنند. کیفیت محصولات تولیدی در شرکت‌های خودروساز در حالی در صدر شکایات مشتریان قرار گرفته که طی دو سال گذشته برخی متقاضیان خودرو به دلیل انتظارات و خواسته‌های کیفی با بازار قهر کردند و این موضوع موجب شد تا صنعت خودرو با رکود ناشی از تقاضا مواجه شود. به‌دنبال این موضوع، خودروسازان وعده‌های بسیاری مبنی‌بر افزایش کیفیت محصولات خود به مشتریان دادند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو