فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۵۵۷»

ابهام در اعداد رسمی واردات و تولید بنزین

عصر خودرو- براساس آمارهای رسمی، میانگین تولید و واردات بنزین نه تنها جوابگوی مصرف نخواهد بود بلکه محل تأمین بنزین برای ذخیره‌سازی نیز مشخص نیست.

ابهام در اعداد رسمی واردات و تولید بنزین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس،  براساس آمار و اطلاعات رسمی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از ابتدای اردیبهشت ماه مصرف بنزین در کشور با رشد 2.5 درصدی روبه رو بوده و به همین دلیل مصرف بنزین به میانگین حدود ٧٨ میلیون و ٥٥۰ هزار لیتر رسیده است،این درحالی است که مصرف روزانه بنزین در مدت مشابه سال گذشته ٧۰ میلیون و ٨۰۰ هزار لیتر بود.

    عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جدید ترین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران اعلام کرد: "اگرچه از ابتدای امسال، روزانه 12 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است، اما میانگین واردات تا پایان امسال حداکثر هشت میلیون لیتر در روز خواهد شد".

    البته این مقام مسئول تصریح می کند نیاز کشور واردات 8 میلیون لیتر بنزین است اما به دلیل ذخیره سازی، واردات 12 میلیون لیتری بنزین صورت می گیرد.

    براساس گفته های مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش هم اکنون در کشور به طور میانگین 65 میلیون لیتر بنزین تولید می شود که این رقم به اضافه واردات 12 میلیون لیتری بنزین تنها 77 میلیون لیتر بنزین کشور را تامین می کند.

    این گزارش حاکی است بر این اساس 1.5 میلیون لیتر کمبود بنزین تنها برای جبران مصرف در کشور وجود دارد که احتمالا بخشی از این کمبود از طریق بنزین پتروشیمی و بخشی نیز از محل بنزین ذخیره شده تامین می شود.

    با این شرایط جای این سوال از مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی باقی است که با فرض صحت اطلاعات ارائه شده، بنزین مورد نیاز برای ذخیره سازی را از چه محلی تامین می کنند؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط