فونیکسریمکسبهتام

تا سال ۲۰۲۱

فروش خودروهای الکتریکی ۵ برابر می‌شود

عصر خودرو- اگرچه تقاضای خرید خودروهای برقی در آمریکا در سال گذشته با رکود مواجه شد اما مسیر فروش این خودرو در پنج سال آینده احتمالا روند کاهشی بسیار کمتری را تجربه خواهد کرد.

فروش خودروهای الکتریکی ۵ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اتوبلاگ، موسسه تحقیقاتی ABI می‌گوید، در حقیقت درآمد جهانی حاصل از فروش وسایل نقلیه برقی در سال 2021 احتمالا به 58 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم یک افزایش پنج برابری را نسبت به سال 2015 نشان می‌دهد. 

    این جهش هم ناشی از افزایش تقاضا در سراسر جهان و هم وجود تنوع بیشتر در بین خودروهای الکتریکی خواهد بود. برای مثال فورد و ب ام و در حال ساخت موتورهای الکتریکی هستند که میتوانند در صندوق عقب یک خودروی معمولی جا شوند. در این میان وسایل نقلیه الکتریکی شخصی و سه چرخه های برقی نیز وجود دارند که تنوع را برای آندسته از افرادی که عاشق خودروهای سبز هستند افزایش می‌دهند.

    پس از افزایش 20 درصدی فروش خودروهای برقی در آمریکا در سال 2014 و همچنین افزایش 85 درصدی در سال 2013، سال گذشته فروش این خودروها در آمریکا با 6.9 درصد کاهش به حدود 110 هزار دستگاه رسید. اما میزان فروش این خودروها در سال 2016 تا ماه آوریل با 11 درصد افزایش به 33 هزار دستگاه رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط