فونیکسریمکسبهتام

بی‌اشتهایی مشتریان به خرید خودرو

خودرو چه زمانی از گردنه رکود عبور می‌کند؟

عصر خودرو- اعلام قیمت‌های جدید به خودروسازان هم نتوانست روی بازار خودرو اثر گذارد.

خودرو چه زمانی از گردنه رکود عبور می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، دو سه سالی است که بازار خودرو در رکودی عمیق به سر می‌برد و اعمال هر گونه سیاست تاکنون روی عبور صنعت خودرو از گردنه رکود موثر نبوده است؛ تا جایی که حتی مصوبه افزایش قیمت شورای رقابت نیز به دلیل رکود حاکم بر بازار خودرو، نتوانست اثری روی این بازار بگذارد.

    این در شرایطی است که به طور معمول زمانی که کارخانه‌های خودروسازی اقدام به افزایش قیمت خودروها می‌کردند، به دنبال آن قیمت خودرو در بازار هم افزایش پیدا می‌کرد.

    اغلب فعالان بازار خودرو معتقدند که افت معاملات کاملا محسوس است و مردم کمترین تمایل را برای خرید یا فروش خودرو دارند.

    در این میان، البته کارشناسان عنوان می‌کنند که راه خروج صنعت خودرو از رکود، مشارکت با سرمایه‌گذاران و خودروسازان خارجی است و تا زمانی که این صنعت به سمت رقابتی شدن نرود، رشد نخواهد کرد.

    کارشناسان تاکید دارند که این‌که با سوبسید و پرداخت وام مشتریان را به سمت خرید خودرو کشاند را نمی‌توان تحریک تقاضا دانست. بر این اساس، خودروسازان چاره‌ای جز بهبود سطح استانداردها و افزایش کیفیت تولیدات خود ندارند.

    در این میان، بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از آن است که پژو 206 تیپ5 با قیمت 36 میلیون و 900 هزار تومان، پژو405 دوگانه‌سوز با قیمت 30 میلیون و 800 هزار تومان، پژو405 بنزینی با قیمت 29 میلیون و 100 هزار تومان، پژوپارس LX با قیمت 39 میلیون و 200 هزار تومان و پژوپارس سال دوگانه‌سوز با قیمت 38 میلیون تومان فروخته می‌شود.

    همچنین سمند ال‌ایکس EF7 حدود 30 میلیون و 283 هزار تومان، تندر90 E2 حدود 49 میلیون و 400 هزار تومان، پراید SE131 تقریبا 20 میلیون و 100 هزار تومان، پراید SE141 حدود 19 میلیون و 650 میلیون تومان، تیبا SX2 حدود 27 میلیون و 400 هزار تومان، تیبا SX دوگانه‌سوز حدود 25 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو