فونیکسریمکسبهتام

تبعیت از نظام بازار و قیمت تعادلی

مقاومت خودروسازان در برابر مصوبه شورای رقابت

عصر خودرو- با اینکه یک هفته از اعلام قیمت‌های جدید خودرو، از سوی شورای رقابت می‌گذرد، دو خودروساز بزرگ کشور نه تنها از افزایش قیمت‌ها خودداری کرده‌اند بلکه با در نظر گرفتن نرخ سودهای مشارکت و انصراف بالا، مشتریان را به پیش‌خرید خودرو تشویق می‌کنند.

مقاومت خودروسازان در برابر مصوبه شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، شورای رقابت هفته گذشته پس از سه سال مجوز افزایش 1.5 درصدی انواع خودروهای زیر 40 میلیونی کشور را صادر کرد، اما با نگاهی به سایت فروش دو خودروساز بزرگ کشور، آنها هیچ تغییری در قیمت خود نداده‌اند.

    بر اساس این گزارش، ظاهرا خودروسازان با توجه به رکود در بازار خودرو تصمیم گرفته‌اند خودروهای خود را با همان قیمت‌های قبلی در حاشیه بازار عرضه کنند تا بتوانند مشتریان را با مشوق هایی نظیر پرداخت سود مشارکت 28 و سود انصراف 26 درصدی در برخی نمایندگی‌ها، مجاب به پیش خرید خودرو کنند.

    آنگونه که سایت فروش دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد، آنها در طول ماه گذشته به بهانه‌های مختلف و اعیاد گوناگون رجب و شعبان و آزادسازی خرمشهر اقدام به فروش فوری و پیش‌فروش انواع محصولات خود کرده‌اند، اما با اینکه از آن اعیاد مدتی سپری شده، فروش‌های ویژه خود را ادامه داده‌اند.

    نکته جالب توجه در خصوص پرداخت سودهای مشارکت و انصراف اینکه، مشتریانی که به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام می‌کنند نرخ سود کمتری به آنها تعلق می‌یابد اما مشتریانی که با مراجعه به نمایندگی‌های گوناگون اقدام به پیش خرید خودرو می‌کنند از نرخ سود بالاتری بهره می‌برند.

    مشاهدات  نشان می‌دهد که اخیرا نمایندگی برخی خودروسازان بنرهایی با رنگ قرمز نصب کرده‌اند که در آن اعلام شده، شرکت مربوطه بالاترین نرخ سود مشارکت را حتی تا 28 درصد در ازای ثبت‌نام خودرو به مشتریان پرداخت می‌کند.

    خودروسازانی که تا سه سال پیش در فضای نامساعد کلان اقتصادی کشور دست خود را به سوی شورای رقابت دراز کرده بودند تا این شورا قیمت خودروها را افزایش دهد، امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که از لطف قیمت‌گذاری دولتی چشم پوشیده و برای جلب مشتریان و بازارسازی از افزایش قیمت خودرو خود چشم پوشی کرده‌اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    کرمان موتوراکستریم