فونیکسریمکسبهتام

حضور در بازارهای جهانی با ارتقای کیفیت

عصر خودرو- نکته اساسی این روزهای صنعت خودرو پاسخگو بودن خودروسازان به نیاز امروز مصرف‌کنندگان داخلی است. در سال‌های گذشته و همزمان با اعمال محدودیت‌های در اقتصاد کشور به واسطه تحریم‌ها که دامن صنعت خودرو ایران را هم گرفت، ارتقا ندادن لازم باعث نارضایتی مشتریان داخلی شد.

حضور در بازارهای جهانی با ارتقای کیفیت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، بی‌شک خودروسازان برای حضور موثر در بازارهای جهانی باید نسبت به ارتقای کیفیت در تولید اقدامات جدی‌تری داشته باشند و بیشتر از تولید و عرضه خودرو در داخل به این مسئله اهتمام بورزند.
    خودروسازان برای جهانی کردن محصولات خود باید علاوه بر ارتقای کیفیت و بروز کردن فناوری در تولید، نسبت به ارائه خدمات پس از فروش مناسب اقدامات موثرتری انجام دهند. در همین‌حال توجه به اقتصاد مقاومتی باید به‌طور جدی در صنعت خودرو دنبال شود. البته این مسئله نه‌تنها در حوزه خودروسازی بلکه در سایر صنایع تولیدی در کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در ارتباط با افزایش قیمت خودرو نیز باید به این نکته اشاره کرد که در وضعیت رکود فعلی بازار و به‌طور کلی اقتصاد کشور هرگونه افزایش قیمت خودرو نارضایتی متقاضیان را به دنبال داشته و باعث افزایش رکود خواهد شد این در حالی است که برای خروج رکود از این حوزه باید با تامین سرمایه در گردش و رفع موانع سرمایه‌گذاری از این بخش از صنعت حمایت شود. بازار خودرو ایران برای خروج از قیمت‌گذاری باید رقابت‌پذیر شود زیرا با حذف موانع رقابت به طور حتم می‌توان در راستای آزادسازی قیمت خودرو حرکت کرد. در صورتی که فضا برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی باز شود و نقش تولیدکنندگان در بازار داخل افزایش یابد آن زمان می‌توان شاهد بازار رقابتی بود. بنابراین با رفع موانع رقابت‌پذیری، زمینه برای آزادسازی قیمت خودرو فراهم خواهد شد. علاوه بر آن افزایش قیمت مانع از ضرر و زیان خودروسازان نخواهد شد زیرا باید به‌واسطه مدیریت صحیح و افزایش بهره‌وری، هزینه تولید در صنعت خودرو کاهش یابد.

    غلامرضا کاتب - نماینده مجلس شورای اسلامی
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو