فونیکسریمکسبهتام

آزاد راه قزوین - رشت مسدود شد، مسافران عوارض کامل پرداخت می‌کنند

عصر خودرو- به گفته رئیسیان،۱۱ کیلومتر از مسیر ۱۲۷ کیلومتری آزاد راه قزوین رشت به بهره برداری نرسیده و افزود که مسیر مورد اشاره در دست احداث بوده که اعتبار مورد نیازبرای احداث آن یک هزار میلیارد تومان است.

آزاد راه قزوین - رشت مسدود شد، مسافران عوارض کامل پرداخت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم، مدیر عامل شرکت آزاد راه قزوین – رشت اعلام داشت که به دلیل رانش زمین در محدوده انتهایی این بزرگراه، دستکم 10 کیلومتر از مسیر 30 کیلومتری آزاد راه به سمت رودبار مسدود شده است.

    آزاد راه قزوین- رشت، آزاد راهی در شمال ایران بوده که شهرهای قزوین و رشت را به یکدیگر متصل می‌سازد و طول کل این محور آزاد راهی 138 کیلومتر است که از شهر قزوین آغاز و به منطقه ای موسوم به امامزاده هاشم در حدود 30 کیلومتر شهر رشت ختم می شود.

    از طول کل آزاد راه مذکور، در حال حاضر 127 کیلومتر آن به مرحله بهره برداری رسیده بوده و مقرر شده11 کیلومتر آن در حد فاصل شهر منجیل تا رودبار طی سال های آینده احداث شود. این آزاد راه با مشارکت بانک تجارت ، سازمان راهداری و وزارت راه و شهر سازی ساخته شده است.

    "حسن رئیسیان امیری" در گفتگو با «نسیم آنلاین» تصریح کرد که مسافرانی که از این محور جاده ای تردد می‌کنند در 10 کیلومتر انتهایی  مجور خواهند بود  تا با تغییر مسیر به سمت جاده قدیم به سوی رودبار هدایت شوند.

    وی، میزان عوارض کنونی آزاد راه قزوین – رشت  را یک هزار و 500 تومان دانست و گفت که  به دلیل  مسدود شدن  10 کیلیومتر انتهایی مسیر مذکور، شرکت آزاد راه قزوین – رشت ، اختیاری درکاستن  عوارض دریافتی از  مسافران این مسیر ندارد. مدیر عامل شرکت آزاد راه قزوین – رشت، احتمال داد که مرمت مسیر رانش شده 2 ماه به طول بیانجامد و گفت که پیگیری‌ها برای کاهش عوارض مسیر تخریب شده به نتیجه ای نرسیده و همچنان مثل گذشته مسافران باید 1500 تومان عوارض بپردازند.

    رئیسیان امیری افزود: دریافت عوارض 1500 تومانی از مسافران این مسیر با وجود انسداد 10 کیلیومترانتهایی به سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده ای گزارش شده اما تصمیم گیر نهایی در این راستا، فقط شورای رقابت  است.

    مدیر عامل شرکت آزاد راه قزوین – رشت، تاکید کرد که تا این لحظه، سازمان راهداری ، پاسخی روشن پیرامون کاهش این عوارض به شرکت آزادراه قزوین - رشت ابلاغ نکرده است.

    وی، با بیان اینکه در حال حاضر، درآزاد راه پردیس  برای  مسیر 20 کیلومتری  2 هزار تومان عوارض دریافت می شود، اذعان داشت که برای  مسیر 30 کیلومتری آزاد راه قزوین – رشت ازمسافران فقط  1500 تومان عوارض دریافت می شود.

    به گفته رئیسیان،11 کیلومتر از  مسیر 127 کیلومتری  آزاد راه قزوین رشت به بهره برداری نرسیده  و افزود که مسیر مورد اشاره  در دست احداث بوده که اعتبار مورد نیازبرای  احداث آن یک هزار میلیارد تومان است. وی گفت که  قرار شده این مقدار از مسیر کلی، تا 2.5 سال آینده به بهره برداری برسد وتصریح کرد:هم اکنون، پیشرفت فیزیکی  این11 کیلومتر 20 درصد است.

    مدیر عامل شرکت آزاد راه قزوین – رشت، برآورد کرد که برای  احداث هر کیلومتر از  مسیر درد ست احداث، یکصد میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو