فونیکسریمکسبهتام

تعویض کاتالیست ۴هزار تاکسی در سال ۹۵

عصر خودرو-معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: تعویض کاتالیست ۴هزار تاکسی در سال ۹۵ در دستور کار است.

تعویض کاتالیست ۴هزار تاکسی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، مهدی ابراهیمی  با اشاره به این که در حال حاضر حدود 8 هزار تاکسی کاتالیست هایشان تعویض شده است، گفت: 5 هزار و 500 تاکسی سمند و پژو طی سال های 93 تا 94 کاتالیست هایشان تعویض شد و حدود 2 و 600 پراید هم در دو سال اول طرح کاتالیست هایشان تعویض شد.

    وی با بیان این که پرایدهایی که به سن فرسودگی رسیده بودند و به دلیل مشکلاتی که بر سر راه نوسازی آنها ایجاد شده بهترین اولویت برای تغییر کاتالیست بودند، خاطرنشان کرد: تاکسی هایی که سال 87 تا 90 تولید شده بودند در فاز نخست قرار گرفتند که تاثیر بالایی در کاهش خروج گازهای سمی از اگزوز این خودروها داشت.

    ابراهیمی با بیان این که اعتبار لازم برای تعویض کاتالیست 4 هزار تاکسی در بودجه سال 95 پیش بینی شده است، گفت: هنوز نقدینگی لازم برای آغاز این پروژه در سال 95 تزریق نشده است و در صورت تامین اعتبارات تعویض کاتالیست تاکسی در سال 95 را آغاز خواهیم کرد.

    او با اشاره به عمر کاتالیست تاکسی ها گفت: عمر کاتالیست ها بر اساس پیمایش محاسبه می شود به طور معمول عمر کاتالیست خودروها بعد از 60 تا 80 هزار کیلومتر پیمایش از بین می رود ممکن است یک تاکسی روزانه 200 کیلومتر پیمایش داشته باشد و یک ساله کاتالیست اثرگذاری خود را بر روی این تاکسی از دست بدهد.

    به گفته ابراهیمی برخی از خودروهای فرسوده که روغن سوزی دارند و قابلیت تعمیر ندارند در صورت نصب کاتالیست هم آلاینده هستند و با اولین استارت کاتالیست اثر خود را از دست می دهد.

    وی با اشاره به استقبال خوب رانندگان تاکسی از تعویض کاتالیست ها می گوید: با وجود آن که یک ساعت و نیم حداقل زمانی است که برای تعویض لازم است رانندگان تاکسی اسقبال خوبی از 4 مرکزی که به این امر اختصاص داده بودیم، کردند و مراجعات زیادی داشتیم.

    توسعه تاکسی های پاک در پایتخت

    معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران همچنین در خصوص آخرین وضعیت ورود خودروهای پاک به ناوگان تاکسیرانی گفت: تاکسی های پاک به دو دسته تقسیم می شوند، خودروهایی که از تک سوز و بنزینی هستند اما از استاندارد یورو 5 برخوردارند و در هنگام مصرف سوخت کمترین آلاینده ها را تولید و هیچ تاثیری بر افزایش آلودگی هوا ندارند. دسته دوم خودروهای هیبریدی که خودروهای برقی - بنزینی هستند که مصرف سوخت چندانی ندارند.

    وی با بیان اینکه از سال 94 ورود این خودروهای پاک را به ناوگان تاکسیرانی آغاز کردیم گفت: در حال حاضر 400 دستگاه تاکسی پاک در حال تردد در سطح شهر هستند که امیدواریم در سال 95 افزایش چشمگیری داشته باشیم.

    ابراهیمی در خصوص میزان افزایش این خودروها در سال جاری افزود: اگر روال عادی ورود خودروهای هیبریدی به کشور ادامه پیدا می کرد و  نهادهای دولتی مانند وزارت صنایع و ... همکاری های لازم را انجام می دادند تعداد خودروهای هیبریدی در ناوگان تاکسیرانی از مرز هزار خودرو گذشته بود. قراردادی که با بخش خصوصی در خصوص ورود این تاکسی ها بسته شده 10 هزار خودرو است اما باید شرایط تحقق آن فراهم شود اما بنابراین نمی توان گفت در سال جاری آینده تعداد تاکسی های پاک تهران چند دستگاه است.

    این مسئول در شهرداری در خصوص خطوطی که این تاکسی ها تردد می کنند، گفت: این طرح با 40 دستگاه خودروی هیبریدی از فرودگاه مهرآباد آغاز شد و به تدریج تاکسی ها در خطوط ویژه مانند فرودگاه بین المللی امام، فرودگاه مهرآباد، راه آهن خدمات رسانی می کنند همچنین در آژانس های تلفنی و برای هتل ها نیز از این خودروها استفاده می شود.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو