فونیکسریمکسبهتام

ادامه روند کاهشی تولید خودرو طی دوماهه امسال

عصر خودرو- روند کاهشی تولید خودرو در دومین ماه سال نیز ادامه یافت به طوری که تولید انواع خودرو در فروردین و اردیبهشت امسال با افت ۲.۸ درصدی همراه شد.

ادامه روند کاهشی تولید خودرو طی دوماهه امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، طی دو ماهه اول امسال 158 هزار و 571 دستگاه خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.8 درصد کاهش داشته است.

    در این مدت، تولید انواع سواری در کشور به 145 هزار و 930 دستگاه رسید که افت 3.9 درصدی را نسبت به دو ماهه اول سال گذشته نشان می‌دهد.

    طی فروردین و اردیبهشت امسال 11 هزار و 384 دستگاه وانت در کشور تولید شد که برخلاف خودروهای دیگر، نسبت به مدت مشابه سال قبل روند مثبتی را طی کرده و 26.6 درصد افزایش داشته است.

    تولید مینی‌بوس و میدل‌باس نیز در دو ماهه اول امسال با کاهش 60.8 درصدی نسبت به دو ماهه اول سال 94 به 29 دستگاه رسید.

    در مورد تولید اتوبوس نیز باید به کاهش 62.4 درصدی تولید طی دو ماهه اول سال جاری اشاره کنیم به طوری که تولید  این محصول در این مدت به 59 دستگاه رسید.

    در این مدت، تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز به هزار و 169 دستگاه رسید که با افت 40.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

    * افت تولید خودرو در اردیبهشت

    در مورد تولید خودرو طی اردیبهشت امسال نیز باید به افت 0.7 درصدی نسبت به اردیبهشت 94 اشاره کنیم، به طوری که در این ماه 102 هزار و 92 دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسید.

    تولید سواری در اردیبهشت امسال 1.8 درصد نسبت به اردیبهشت 94 کاهش داشته است.

    * کاهش 5.5 درصدی تولید ایران خودرو

    در مورد تولید ایران‌ خودرو طی دو ماهه اول امسال نیز باید به کاهش 5.5 درصدی تولید نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته اشاره کرد.

    طی فروردین و اردیبهشت امسال 80 هزار و 931 دستگاه انواع خودرو توسط گروه ایران‌ خودرو به تولید رسید.

    همچنین طی 2 ماهه اول امسال، تولید سواری توسط گروه ایران‌ خودرو به 77 هزار و 23 دستگاه رسید که کاهش 6.9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

    تولید انواع خودرو توسط گروه ایران‌ خودرو در اردیبهشت امسال نیز به 50 هزار و 884 دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت 94 کاهش 8 درصدی را نشان می‌دهد.

    گروه ایران‌ خودرو در 2 ماهه اول امسال، افت 8.7 درصدی تولید سواری را نیز تجربه کرد و در این مدت 48 هزار و 330 دستگاه سواری توسط این گروه صنعتی به تولید رسید.

    * رشد تولید سایپا

    در مورد تولید گروه سایپا نیز باید به افزایش 4.8 درصدی تولید انواع خودرو طی 2 ماهه اول امسال اشاره کنیم.

    در این مدت 62 هزار و 924 دستگاه انواع خودرو توسط گروه سایپا به تولید رسید.

    در مورد تولید سواری توسط این گروه خودروسازی نیز باید به تولید 56 هزار و 840 دستگاه سواری طی 2 ماهه اول امسال اشاره کنیم که رشد 4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

    تولید انواع سواری توسط گروه سایپا در اردیبهشت امسال نیز با رشد 12.7 درصدی همراه بود و در مجموع، تولید انواع خودرو توسط این گروه صنعتی طی دومین ماه امسال 12.7 درصد رشد داشته است.

    تولید خودرو در حالی طی دو ماهه اول امسال روند کاهشی را شاهد است که اخیراً مصوبه‌ای از طرف شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروها صادر شده است، البته با توجه به رکود بازار، این مصوبه تاکنون از طرف شرکت‌های خودروساز به نمایندگی‌های فروش آنها ابلاغ نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو