فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سایپا :

علت رشد ارزش سهام سایپا افزایش تولید بود

کاهش ارزش سهام در این هفته ها موقتی است

عصر خودرو- مدیرعامل سایپا گفت: گروه سایپا تلاش می کند تا در سال جاری میزان تولید خود را از ۳۰۰ هزار دستگاه به ۵۳۰ هزار دستگاه افزایش دهد.

علت رشد ارزش سهام سایپا افزایش تولید بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، مهدی جمالی مدیرعامل سایپا در نشست خبری بیستمین سالگرد ورود سهام این شرکت به بورس تهران در پاسخ به این سوال میزان مبنی بر آنکه علت رشد سهام شرکت سایپا با وجود عدم تغییر در تولید و فروش این شرکت چیست، گفت: در گروه سایپا تلاش می شود تا میزان تولید خودرو در سال جاری از 300 هزار دستگاه به 530 هزار دستگاه افزایش یابد، که این افزایش تولید در برنامه سال جاری این شرکت به خوبی قابل مشاهده بوده و رشد سهام شرکت سایپا به علت افزایش تولید در سال جاری بوده است.

    مدیر عامل سایپا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت روند منفی سهام سایپا در هفته گذشته چه بوده است،از پاسخ به این سوال طفره رفت و تنها به یک جمله که ان شاالله این روند بهبود خواهد یافت بسنده کرد.

    جمالی در خصوص روند رشد صنعت خودروسازی در کشور گفت: طی چند سال گذشته و با وجود تحریم ها صنعت خودرو سازی کشور با چالش های اساسی روبرو بوده و بدترین سال ها را پشت سر گذاشته است و با توجه به گذراندن مشکلات بسیار و بعد از روی کار آمدن دولت جدید و بهبود روند مذاکرات خودرو سازی سایپا به عنوان اولین خودرو ساز برای شفاف سازی شرکت ها اقدام کرده و ما به عنوان اولین شرکتی هستیم که شفاف سازی ترازنامه و شرکت ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

    وی در ادامه افزود: در سال گذشته کارشناسان دارایی تمامی ترازنامه های شرکت سایپا را به طور رسمی بررسی و صحت و شفافیت آنها را اعلام کردند و با توجه به خبرهای شنیده شده از بهبود روند برجام می توان انتظار داشت که با وجود شفافیت در خرید و فروش ترازنامه و حساب سود زیان بتوانیم در روند مذاکره با طرف های خارجی به نتیجه مطلوب برسیم.

    مدیر عامل سایپا با بیان اینکه درحال حاضر در حال مذاکره با طرف های خارجی هستیم، تصریح کرد: در حوزه تامین مواد اولیه و فاینانس در حال حاضر درحال مذاکره با طرف های خارجی هستیم و به نتیجه کاملی رسیده ایم. با توجه به اینکه در سال گذشته ظرف سه ماه مجامع این شرکت برگزارشد امیدواریم تا این مذاکرات در سال جدید به طور قطع به واقعیت بپیوندند.

    جمالی درتوضیح اهمیت اقتصاد مقاومتی در شرکت های خودروسازی گفت: در سال جاری عمده ترین اقدامات خود را بر پایه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد تولید محور انجام داده ایم و تولید کشور را از 300هزار به 500هزار واحد در سال جاری رسانده ایم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو