فونیکسریمکسبهتام

تایید ۹۰ درصدی قطعه‌سازان ایرانی

عصر خودرو- نمایشگاه توانمندی‌های قطعه‌سازان ایرانی در مرکز فنی – مهندسی رنو در فرانسه با برنامه‌ریزی این خودروساز برگزار شد و اکنون نوبت و زمان آن فرا رسیده تا به بهره‌برداری مناسب از این برنامه دست یابیم.

تایید ۹۰ درصدی قطعه‌سازان ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، به گفته رنویی‌ها، این نمایشگاه با هدف شناسایی قطعه‌سازان ایرانی برای مدیران خرید رنو به اجرا درآمد تا از نقاط قوت قطعه‌سازان ایرانی آگاهی یابند و از سویی دیگر درصدد آماده‌سازی قطعه‌سازان کشور برای تولید قطعه در کشور و همچنین اتصال آنها به زنجیره‌های جهانی تامین قطعه برآیند. در این نمایشگاه، قطعه‌سازان ایرانی با مرکز تحقیقات شرکت رنو از نزدیک آشنا شدند اما در ادامه مسئولان رنو باید به ایران آمده و با بازدید از کارخانه‌های قطعه‌سازان کشور، مهر تایید بر همکاری قطعه‌سازان ایرانی بزنند. اگر قطعه‌سازی قابلیت فعالیت در چارچوب قوانین رنو – نیسان را داشته باشد این امکان وجود دارد که رنویی‌ها از توان آن برای تامین محصولات داخلی و همچنین برنامه‌های صادراتی خود بهره ببرند. اغلب قطعه‌سازانی که به تامین قطعه محصولات رنو در ایران می‌پردازند، تاییده این شرکت از رنو پارس را دریافت کرده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌شود بیش از 90درصد قطعه‌سازان حاضر در این نمایشگاه بتوانند تاییده فنی، کیفی و تعهدی شرکت رنو – نیسان را به‌دست آورند.
    تفاهم قطعه‌سازان ایرانی با مسئولان شرکت رنو در صورتی ایجاد می‌شود که فرانسوی‌ها با بازدید از کارخانه‌های این شرکت‌ها به ارزیابی نهایی دست یابند و قراردادهای همکاری بین مدیران ارشد خرید رنو با قطعه‌سازان ایرانی منعقد شود. برای برقراری تعامل‌های بین‌المللی در سرمایه‌گذاری مشترک یکی از روش‌های مثبت، مدلی است که رنو با برگزاری نمایشگاه توانمندی قطعه‌سازان ایرانی پیاده کرد. علاوه بر رنو، خودروسازان خارجی دیگر نیز در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ارتباط مستقیم با قطعه‌سازان کشور هستند. هنگامی‌که شرکتی مشترک بین خودروسازان داخلی و خارجی ایجاد می‌شود، به نوعی زبان مشترک بین 2 خودروساز به وجود می‌آید و در ادامه برنامه‌ها مشخص شده و براساس میزان توانمندی قطعه‌سازان و بسترهایی نظیر لجستکی، حمایت‌های فنی، مهندی و... در کشور دو شرکت به حیات خود ادامه می‌دهند. در کنار نمایشگاه، برای شرکت‌کنندگان اعم از قطعه‌سازان و خبرنگاران و همچنین گروه اعزامی از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان بازدیدی مختصر از مرکز فنی و مهندسی رنو نیز فراهم شد. در نگاهی کلی اینکه حدود 11هزار نفر از تحصیلکردگان درجه یک در شرکتی گرد هم آمده‌اند، این رقم نسبت به تمام کارکنان شاغل در رنو – نیسان نشان می‌دهد خودروسازان خارجی به موضوع تحقیق و توسعه و همچنین و طراحی و مهندسی توجهی ویژه دارند. بعد از آغاز همکاری‌ها، شرکت رنو می‌تواند در کنار مراکز تحقیق و توسعه خودروسازان داخلی قرار بگیرد و در راستای اعتلای این مراکز همت گمارد. ایجاد مرکز تحقیقات مشترک یکی از ضرورت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران است زیرا اگر قرار باشد محصولی در شرکت مادر طراحی شود و در ایران به تولید برسد، این نوع همکاری اثرگذار نخواهد بود. به‌طور قطع گروهی از مهندسان و خبرگان این شرکت‌ها باید به ایران آمده و با استقرار در کشور دانش خود را به متخصصان ایرانی انتقال دهند.

    عزیزالله گودرزی - معاون دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط