فونیکسریمکسبهتام

توقف فعالیت ۵۰درصد واحدهای قطعه‌سازی

عصر خودرو- در شرایطی که بسیاری از قطعه‌سازان کوچک در آستانه نابودی قرار دارند پرداخت مطالبات معوقه واحدهای کوچک و متوسط به طور قطع بخش مهمی از مشکلات آنها را رفع خواهد کرد، بنابراین پرداخت مطالبات معوقه قطعه‌سازان وظیفه خودروسازان است.

توقف فعالیت ۵۰درصد واحدهای قطعه‌سازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صمت، در حال حاضر فعالیت حدود 50درصد از واحدهای قطعه‌سازی کشور متوقف شده، این در حالی است که بزرگترین ضربه‌ای که به این صنعت در راستای تعطیلی وارد شده از دست دادن بهترین و موثرترین سرمایه این واحدها که همان کارکنان و نیروهای متخصص است، بوده است. سرمایه‌هایی که سال‌ها برای تربیت و ارتقای دانش و تخصص آنها تلاش شده است.
    در همین زمینه از نمایندگان مجلس دهم انتظار می‌رود برای رونق دوباره این صنعت به وعده‌ها و قول‌هایی که داده‌اند عمل کنند چرا که بسیاری از نمایندگان مجلس دهم در زمان انتخابات، قول‌هایی را درباره رفع برخی مشکلات و رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی مطرح کردند که امیدواریم با آغاز مجلس دهم به این وعده‌ها عمل کرده و با تدوین قوانینی در راستای حمایت از تولید داخل، در جهت رفع مشکلات کشور گام‌های موثری بردارند.
    متاسفانه هم‌اکنون قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تبدیل به مانعی بر مسیر تولید شده است از این‌رو باید این قانون موردبازنگری قرار گیرد. ضمن اینکه دولت نیز با شناسایی جایگاه تولید و احترام به آن، به این بخش اعتبار بخشد.
    به طور قطع تولید نبض اشتغال و استقلال اقتصادی کشور و تامین‌کننده نیازهای ضروری و آسایش جامعه است. از این رو باید بخش‌های تولیدی در کشور تقویت شوند و با رفع موانع تولید، موجبات رونق در این بخش را فراهم کنند.
    همچنین با توجه به سهم تولید از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و اختصاص میلیاردها تومان به این بخش در سال‌های گذشته، تاکنون یک ریال از محل هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید پرداخت نشده، این در حالی است که موضوعی به نام ارزش‌افزوده نیز همزمان با این مسئله مطرح شده که امروز تبدیل به بلای جان تولید در کشور شده که لازم است این موانع هرچه سریع‌تر برطرف شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو