فونیکسریمکسبهتام

این بازار زخم‌دیده

گشتی در بازار لنت ایران + جدیدترین فهرست قیمت

عصر خودرو- لنت ترمز از جمله قطعاتی است که به صورت انبوه در کشورمان با برندها متنوع و البته کیفیت‌های متفاوت عرضه می‌شود و همواره از این صنعت به علت قدمت طولانی و اشتغال زایی جوانان این مرز و بوم، به عنوان یک افتخار ملی یاد می‌شود.

گشتی در بازار لنت ایران + جدیدترین فهرست قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، لنت ترمز از جمله قطعاتی است که به صورت انبوه در کشورمان با برندها متنوع و البته کیفیت‌های متفاوت عرضه می‌شود و همواره از این صنعت به علت قدمت طولانی و اشتغال زایی جوانان این مرز و بوم، به عنوان یک افتخار ملی یاد می‌شود.
    در این مطلب به بازار لنت در ایران سر زدیم و پای درد و دل فروشندگان و تولیدکنندگان انبوه لنت ایرانی نشسته و با جمع آوری اطلاعاتی از این بازار، سعی خواهیم داشت تا شما را از آخرین تغییر و تحولات این بازار زخم دیده از واردات بی‌رویه لنت‌های خارجی آشنا کنیم. در آخر نیز با ذکر نکاتی برای انتخاب بهترین لنت و تشخیص لنت اصلی از تقلبی و با ارائه جدول مبسوطی از جدیدترین فهرست قیمت لنت در بازار همراه شما عزیزان خواهیم بود.

    ایران یکی از برترین صادرکننده‌های لنت در خاورمیانه
    لنت ایرانی را دست کم نگیرید، در حال حاضر و در بین کشورهای متمول عربی در همسایگی کشورمان و حتی کشورهایی با اقتصادی نوظهور هم چون ترکیه، تنها ایران است که به عنوان برترین تولید کننده لنت در خاورمیانه شناخته می‌شود.
    در صنعت ایران علاوه بر برندهای قدیمی لنت هم چون پارس، جهان لنت و ... برندهای دیگری هم با خریداری امتیاز تولید و تحت لیسانس برندهای معتبر جهانی حضور دارند که همین عامل سبب شده است تا رقابت داغ‌تری را در این بازار شاهد باشیم.
    بعد از پوست اندازی صنعت لنت در کشورمان و آغاز تولید لنت‌های بدون آزبست و همسو شدن با استانداردهای جهانی، لنت‌های ایرانی در کشورهای جنگ زده همسایه با استقبال چشمگیری روبرو شدند. از همین رو حتی برخی از شرکت‌ها نمونه‌های صادرتی خود را با کیفیتی بهتر از نمونه عرضه شده در بازار داخلی، تولید کردند تا بازار کشورهای همسایه را هم به دست بگیرند که در این امر تا حد بسیاری هم موفق عمل کردند.


    ظرفیت تولید صنایع داخلی و اوضاع و احوال آنان
    میزان مصرف لنت ترمز در ایران برای خودروهای سبک و سواری حدود 15 تا 17 میلیون دست، برای موتور سیکلت حدود 8 میلیون دست، برای خودروهای سنگین حدود 8 هزار تن، برای قطارهای مترو حدود 50 هزار دست و برای قطارهای باری و مسافری حدود 200 هزار عدد در سال عنوان می‌شود. همه این‌ها را گفتیم که بدانید صنعت تولید لنت علاوه بر کفاف بازار لنت و تولید حداقل 25 میلیون لنت در سال، می‌تواند جوابگوی بازار خارج از کشور هم باشد؛ اما افسوس ...
    افسوس ما به خاطر این است که در حال حاضر به دلایلی از جمله دریافت سود 28 درصدی بانک‌ها برای نوسازی صنایع لنت، پرداخت تعرفه 100 درصدی صادرات لنت و از طرفی دریافت تعرفه 4 تا 11 درصدی واردات آن و از همه مهم‌تر هجوم برندهای ساخت کشور چین به ایران باعث شده است تا از 140 مجوز صادر شده برای تولید لنت در کشورمان، بیش از 70 درصد آن‌ها غیرفعال بوده و عملاً هیچ نقشی در تولید ناخالص ملی نداشته باشند.

    میزان استقبال مردم
    برندهای ساخت کشور چین از هر راهی که بتوانند مشتری جذب می‌کنند، آن‌ها حتی با قرار دادن اشانتیون‌هایی نظیر حوله، نوار چسب، چسب لنت و ... در بسته بندی لنت، سعی دارند تا مشتری ایرانی را هر چه بیشتر به سمت خود جذب کنند. حقیقت امر این است که اغلب مکانیک‌ها نیز برای پاک کردن دستهایشان و استفاده از این هدایای مجانی، خرید لنت ساخت چین را به خریدار ایرانی پیشنهاد می‌کنند و حتی در صورت محول کردن خرید لنت به خود مکانیک نیز قضیه به نحو بدتری رقم می‌خورد.
    با وجود برندهای تقلبی حتی با نام و نشان شرکت‌های ایرانی بر روی بسته بندی‌ آنها؛ اما با قاطعیت تمام می‌توان گفت مشتری ایرانی هنوز اعتماد خود را نسبت به تولیدات کشورمان از دست نداده و با توجه به گستردگی تولیدات شرکت های ایرانی حتی برای خودروهای خارجی نیز خرید لنت با کیفیت ایرانی توصیه می‌شود.
    در بین برندهای وارداتی به کشورمان، لنت‌های ساخت تکستار در بازار با تقاضای بیشتری نسبت به سایر برندها روبرو است و گفته می‌شود، سایر برندهای ساخت کشور چین که با نام‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند کیفیت و کارایی چندان متفاوتی نداشته و تنها با بسته بندی‌های متفاوتی عرضه می‌شوند.


    و اما زخم اصلی بازار
    در نظر گرفتن سودهای کلان بانکی برای نوسازی صنایع لنت، تعرفه پایین واردات لنت، هجوم برندهای چینی، بی تفاوتی مسئولین و ... این‌ها را کنار بگذارید؛ آمارهای غیر رسمی خبر از واردات سالانه بیش از چندین تُن، لنت ترمز انواع خودرو به کشور را می‌دهند که به صورت فله‌ای و بدون بسته بندی به مرزهای کشورمان رسیده و از آن پس با بسته بندی‌های شرکت‌های معروف ایرانی به بازار کشور وارد می‌شوند.
    این کار زخم عمیقی بر آوازه و زحمات چندین ساله برندهای ایرانی می‌اندازد، آبرویی که در طی سالیان دراز و با مشقت‌های فراوان، از اعتماد مردم جمع آوری کردند و با یک بار استفاده لنت تقلبی توسط مشتری، تمام آن بر باد می‌رود.

    چند نکته مهم برای خرید لنت
    1. قطعات تقلبی معمولی روی بسته بندی خود نوار مخصوص ایساکو را ندارند و یا در صورت وجود به راحتی کنده می‌شوند؛ در صورتی که چسبندگی چسب قطعات ایساکویی معمولاً بالاست.
    2. معمولاً کیفیت بسته بندی جعبه قطعات تقلبی نسبت به جعبه‌های ایساکویی به مراتب پایین‌تر است.
    3. بسته بندی‌های اصلی دارای طرح سرِ یک اسب، در یک لوزی است که نماد ایران خودرو بوده و در قسمت‌های مختلف و به صورت منظم تکرار شده است. فاصله بین لوزی تا قسمت بیرونی سر اسب باید به رنگ سرمه‌ای باشد.
    4. از فروشندگان معتبر لنت خودرو را خریداری کنید و از او درخواست فاکتور نیز داشته باشید.

    ** قیمت‌های حدودی هستند و ممکن است در شهرهای مختلف متفاوت باشند.
    ** قیمت‌ها برای یک دست لنت جلو در نظر گرفته شده اتد.
    ** قیمت‌های ذکر شده برای لنت‌های ایرانی از نوع صادراتی هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو