فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل گلستان خبر داد:

توسعه سامانه حمل و نقل هوشمند در گلستان

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان از راه‎اندازی «سامانه توزین سیستم در حال حرکت» استان گلستان برای کنترل اضافه بار کامیون‎ها در روز‎های آینده خبر داد.

توسعه سامانه حمل و نقل هوشمند در گلستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، مهدی میقانی با بیان اینکه «سامانه توزین سیستم در حال حرکت» استان گلستان در روز‎های آینده راه‎اندازی خواهد شد، اظهار کرد: اضافه بار کامیون‎ها و یدک‎کش‎ها خسارت زیادی به جاده‎ها وارد می‎کند که راه‎اندازی این سامانه خسارت ناشی از اضافه بار کامیون‎ها را به جاده کاهش می‎دهد.

    وی تصریح کرد: معمولا ماشین‎های سه محور تا 26 تن بار را حمل می‎کنند که این میزان 10 تن از حد قانونی فراتر است و طبق قانون باید از سمت پلیس راهنمایی و رانندگی به حمل و نقل پایانه‎ها هدایت و بر اساس تعرفه‎های تعیین شده جریمه از آنها اخذ شود.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان با بیان اینکه بر اساس آخرین مصوبه حداقل جریمه برای اضافه بار 100 هزار تومان تعیین شده است، یادآور شد: پلیس راهنمایی و رانندگی در کنترل اضافه بار یک توان محدود دارد و برای اینکه کنترل و نظارت ما به حمل اضافه بار بیشتر شود سامانه هوشمندی دبلیو.آی.ام را در حوزه تردد پیش‎بینی کرده‎ایم.

    میقانی ادامه داد: سیستم دبلیو.آی.ام در حوزه تردد باری، علاوه بر اندازه‎گیری سرعت، بار محوری و پلاک‎خوانی به صورت برخط میزان بار کامیون‎ها را از محور حرکت اندازه‎گیری می‎کند و به پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت هوشمند گزارش می‎دهد که در صورت تخلف، اعمال قانون برای راننده خاطی صورت خواهد پذیرفت.

    میقانی با بیان اینکه در صورت ارزیابی مثبت این سامانه حمل و نقل هوشمند در گلستان توسعه خواهد یافت، افزود: در حال حاضر یک سامانه هوشمند در استان گلستان نصب شده که در روز‎های آینده به بهره‎برداری می‎رسد.

    38 دستگاه تردد شمار در سطح استان گلستان وجود دارد

    وی گفت: هزینه برآورد شده این سامانه 400 میلیون تومان بوده که با هزینه نگهداری برای پنج سال توسط پیمانکار به 700 میلیون تومان خواهد رسید.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت: با توسعه و راه‎اندازی این سامانه در استان گلستان از خسارت وارده بر راه‎ها ناشی از اضافه بار جلوگیری خواهد شد و این مهم به عمر جاده‎ها در استان می‎افزاید.

    میقانی با بیان اینکه 38 دستگاه تردد شمار در سطح استان گلستان وجود دارد، ابراز داشت: نسبت به سال 1393 در سال 1394 تعداد دستگاه‎های تردد شمار ما در استان 10 عدد افزایش پیدا کرده است.

    وی با بیان اینکه اطلاعات این دستگاه‎های تردد شمار به بررسی وضعیت ترافیکی جاده‎ها کمک می‎کند، ابراز داشت: به صورت متوسط روزانه 290 هزار خودرو در سطح استان گلستان تردد می‎کنند و میزان تردد خودروها در ماه‎های فروردین و شهریور به بیشترین حد خود می‎رسد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو