فونیکسریمکسبهتام

تحلیل مهدی عسلی در خصوص ثابت ماندن قیمت انرژی

اکنون بهترین زمان برای واقعی‌سازی قیمت بنزین است

اصلاح قیمت بنزین در برنامه ششم بیاید

عصر خودرو- یک اقتصاددان گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت بهترین فرصت در اختیار سیاستگذاران اقتصادی دولت قرار گرفته تا به سمت واقعی‌سازی قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین و گازوئیل حرکت کنند.

اکنون بهترین زمان برای واقعی‌سازی قیمت بنزین است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادنیوز، مهدی عسلی گفت: هرساله رسم بود تا دولت در دو ماه ابتدای سال اقدام به واقعی‌سازی قیمت حامل‌های سوخت کند اما درسالجاری سکوت کرده و به نظر نمی‌رسد تغییراتی در قیمت حامل‌های سوخت اعمال کند.

    این اقتصاددانان افزود: بیشتر تحلیل های کارشناسی نشان می‌دهد که با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و نزدیک شدن قیمت سوخت به قیمت فوب خلیج فارس، بهترین فرصت در اختیار دولت قرار گرفته تا قیمت انواع سوخت را با توجه به قیمت‌های جهانی واقعی کرده و از پرداخت یارانه به سوخت دست بردارد.

    او گفت: ما در کشور از مصرف کنندگان سوخت مالیاتی دریافت نمی‌کنیم پس لااقل بهتر است قیمت سوخت را واقعی کنیم تا دولت مجبور نباشد از محل بودجه خود هزینه سوخت مردم را هم تامین کند.

    عسلی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون دولت و مجلس بر روی احکام برنامه پنجم توسعه کار می‌کنند بهتر است واقعی‌سازی قیمت انرژی و حامل‌های سوخت را کلید بزنند تا در سال انتهایی این برنامه شاهد آن باشیم انواع سوخت با قیمت واقعی به دست مردم می‌رسد که در کل چنین پدیده‌ای برای اقتصاد کشور مفید خواهد بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط