فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران تاکید کرد :

پیشرفت ۸۵ درصدی اجرای زیرساخت های ترافیکی در تهران

عصر خودرو- معاون شهردار تهران ازپیشرفت ۸۵ درصدی اجرای زیرساخت های ترافیکی در تهران خبر داد.

پیشرفت ۸۵ درصدی اجرای زیرساخت های ترافیکی در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه مشکل ترافیک در پایتخت تنها با اراده من و شما به عنوان شهروند حل می شود، تاکید کرد: آمارها نشان می دهد بالغ بر 40 درصد معضل ترافیک در شهر تهران به ناهنجاری در رفتارهای رانندگی باز می گردد.

    وی با اشاره به اینکه  گرچه  معتقدیم که برای ارتقای فرهنگ ترافیک باید زیرساخت های ترافیکی در شهر فراهم شود، تصریح کرد: طی سال گذشته اصلاح زیر ساخت های ترافیکی از جمله اصلاح خط سفید معابر شریانی درجه 1 و 2 و اصلاح معبر عابر پیاده در تقاطع ها صورت گرفته است که بر این اساس طی مدتی که از اجرای طرح گذشته بالغ بر 85 درصد پیشرفت در اجرای زیر ساخت ها در تمامی مناطق 22 گانه داشته ایم.

    معاون شهردار تهران از پیشرفت صد درصدی اجرای پروژه خط سفید در معابر شریانی درجه 1 و 2 در منطقه 12 خبر داد و گفت : درصد پیشرفت طرح خط سفید به تفکیک امحا خط محوری، تراش و روکش تقاطع، بلوک و کانال عابر پیاده، خط کشی طولی، علایم افقی، رفع نواقص ایستگاه های حمل ونقل عمومی، همسطح سازی گذرعابر پیاده در این منطقه  صددرصد پیشرفت داشته است.

    معاون شهرداری تهران تصریح کرد: خط کشی‌های ترافیکی معابر مهم‌ترین ابزار کنترلی رفتار صحیح ترافیکی است که به منظور جلو گیری از حوادث و ایمنی در ترافیک به عنوان ابزار ضروری مورد توجه شهرداری است. برآوردها نشان می دهد با اصلاح زیر ساخت های ترافیکی در منطقه12 تخلفات و ناهنجاری های ترافیکی بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

    وی با تاکید بر اینکه شهری که 4 نیاز اساسی شهروند را پاسخ ندهد شهری پایدار نیست، گفت: زیبایی، آرامش، ایمنی و روانی تردد چهار نیاز اساسی شهروندان است که در تمام آموزه های دینی نیز بر آنها تاکید شده که تنها در سایه نظم محقق می شود.   در عین حال اگر می خواهیم نظم در شهر برقرارشود باید به المان های ترافیکی توجه و احترام بگذاریم که موضوع ترافیک بر توجه به المان های ترافیکی تاکید دارد.

    معاون شهردار تهران با اشاره اینکه با اصلاح زیر ساخت ها در شهر شاهد افزایش چشمگیر نظم و انضباط ترافیکی در معابر هستیم گفت : بخشی از کار اصلاح زیر ساخت هاست و بخش دیگر رفتارهای ترافیکی شهروندان است که رانندگان باید با صبوری بر رفتارهای خود در هنگام رانندگی نظارت داشته باشند چرا که عدم‌ حرکت بین خطوط و تغییر مسیر ناگهانی، یکی از عمده ترین علل بروز حوادث ترافیکی و بی ‌نظمی در بزرگراه‌ها و معابر شهری است. معتقدم احترام رانندگان و عابران پیاده به خطوط عابر پیاده و خط‏ کشی خیابان‌ها، باعث نظم بخشی به تردد خودروها و کاهش سوانح ترافیکی می شود.

    وی با تاکید بر اینکه حرکت بین خطوط، عبور از محل گذرگاه‌های عابر پیاده و احترام به حقوق رانندگان از سوی عابرین و احترام به حقوق عابرین از سوی رانندگان می تواند شهر را به لحاظ فرهنگ ترافیکی ایمن و منظم کند، گفت: انتظار می رود شهروندان برای حفظ ایمنی خود و دیگران قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و به خط کشی معابر توجه داشته باشند. رانندگی حق همه کسانی است که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند و می‌خواهند سالم به مقصد برسند، در صورتی که رانندگان در مسیر خود حرکت کنند و به مسیر سایر خودروها احترام بگذارند، هم خودشان و هم سایر رانندگان سریع‌تر و به سلامت به مقصد می رسند.

    تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه خط سفید به عنوان نماد نظم و انضباط ترافیکی همچنان مورد تاکید شهرداری تهران است و اصلاح زیر ساخت های ترافیکی با محوریت خط سفید در سطح مناطق 22 گانه در دستور کار سال 95 شهرداری قرار دارد گفت : رعایت خط سفید شامل احترام به خطوط عابر پیاده، تردد در میان خطوط، سبقت گرفتن و دورنزدن از خطوط ممتد از جمله نکاتی است که مدتی است با تشکیل کمپین آسمان آبی زمین پاک در شهرداری تهران منطقه به منطقه بررسی می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو