فونیکسریمکسبهتام

پرونده خودروهای لوکس قاچاق کشف شده در فارس به سرانجام رسید

عصر خودرو- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: رای نهایی درباره پرونده قاچاق ۱۲ دستگاه خودرو لوکس بی ام و و پورشه که در این استان کشف شده بود، صادر شده است و قاچاقچیان به مجازات عمل خود می رسند.

پرونده خودروهای لوکس قاچاق کشف شده در فارس به سرانجام رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، علی مبشری چهارشنبه  افزود: علاوه بر این تعداد خودرو لوکس در استان فارس، به طور همزمان شمار دیگری نیز در استان اصفهان کشف شده بود و در نهایت، دادگاه تجدید نظر در تهران رای نهایی خود را در ارتباط با این پرونده ها اعلام کرد.
    وی اظهار کرد: قاچاقچیان خودروهای لوکس در فارس در سال 94، یک خودرو را به صورت قانونی وارد کشور کرده بودند و با دستکاری در سیستم راهور، برای 12 خودرو قاچاق پلاک صادر می کردند.
    مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: ارزش 12 خودرو قاچاق کشف شده 117 میلیارد ریال بود و سه نفر به خاطر ارتکاب این جرایم بازداشت شده بودند.
    مبشری با بیان این که این پرونده در فارس یک متهم اصلی دارد ادامه داد: پرونده این خودروهای قاچاق ابتدا درشعبه پنجم اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس بررسی شد و حکم صادره مبنی بر درنظرگرفتن جریمه به میزان تخلف بتازگی در مرحله تجدید نظر در سازمان تعزیرات حکومتی کشور تایید شده است.
    در همین حال، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی مجموع جرایم درنظرگرفته شده برای متهمان پرونده قاچاق خودروهای لوکس در استان های فارس و اصفهان را 130 میلیارد ریال عنوان کرده است.
    بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی کشور، سیدعبدالمجید اجتهادی با اشاره به ضبط 13 خودروی قاچاق در این دو پرونده افزود: متهم پرونده ابتدا از طریق اسکله شهیدرجایی بندرعباس این خودروها را وارد و اظهارنامه آن تحت عنوان کالای ترانزیت خارجی به ارمنستان اعلام کرد اما بعدا از انجام این کار منصرف شد و محموله را از اسکله شهیدرجایی به سمت امارات عربی متحده خارج کرد.
    وی اظهار کرد: این محموله سپس از مسیر امارات به صورت غیرقانونی وارد کشور شد و فرد متخلف از طریق پارتی بازی و رشوه اقدام به ویرایش اطلاعات سامانه راهور کرد و به جای اطلاعات مربوط به خودروهای پراید، اطلاعات این خودروهای لوکس را وارد و خودروها را پلاک کرد.
    مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: برای انجام این قاچاق جرایمی همچون رشوه، جعل اطلاعات راهور، استفاده از اسناد غیر واقعی و جعل اسناد سازمان فروش اموال تملیکی انجام شده است؛ همچنین این فرد قاچاقچی برای نقل و انتقال پول از کارت شاگردش استفاده می کرده تا مدرک جرمی باقی نگذارد.
    وی در مورد حکم این پرونده اظهار داشت: علاوه بر ضبط این 13 دستگاه خودرو لوکس، حکم به پرداخت 130 میلیارد ریال جزای نقدی صادر شده که این حکم به تایید شعبه تجدیدنظر رسیده است و تاکنون بخشی از این رای اجرا شده و فرد متهم هم اکنون در زندان است و همکاران وزارت اطلاعات و ناجا در حال شناسایی اموال قاچاقچی برای اجرای کامل رای پرونده هستند.

    کرمان موتوراکستریم