فونیکسریمکسبهتام

هفت خودرویی که برای تسلا خطرناک هستند

عصر خودرو: براساس گزارش ماه آوریل مجله آلمانی فرانکفورتر اپل در حال راه‌اندازی یک لابراتوار برای راه‌اندازی خودروهای برقی‌اش در برلین است.

هفت خودرویی که برای تسلا خطرناک هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اتوکار،  تسلا به عنوان یک خودروی الکتریکی و خودران در حال حاضر تسلط کاملی در بازار دارد و یکه‌تاز پیش می‌رود. اما قرار نیست این تسلط در طولانی مدت باقی بماند. هجوم خودروسازان با برنامه‌های جدید برای ساخت خودروهای الکتریکی که توانایی طی مسیر بیش از 320 کیلومتر با یک بار شارژ را دارند، در جهان افزایش یافته و قرار است نمونه‌های زیادی از این خودروها تا سال 2020 وارد بازار شود. از آنجایی که این خودروهای جدید با گزینه‌های لوکس و تجملاتی وارد بازار می‌شوند رقیبان بزرگ و خطرناکی برای تسلا محسوب می‌شوند.

 یکی از بزرگترین ماموریت‌های گروه خودروسازی پورشه، ورود یک خودروی تمام الکتریکی سری E قبل از اتمام این دهه به جاده‌هاست. پورشه اعلام کرده که در ماه دسامبر سال جاری بیش از 1.09 میلیارد دلار را به منظور ایجاد ساختارها و تجهیزات لازم برای تولید اولین خودروی تمام الکترونیک خود سرمایه گذاری خواهد کرد. پورشه خودروی برقی‌اش را از روی مدل مفهومی خودروی "ماموریت E" خواهد ساخت که در سپتامبر گذشته به نمایش درآمد.

انتظار می‌رود خودروی تولیدی پورشه نیز مانند مدل مفهومی‌اش با یک بار شارژ مسافتی نزدیک به 498 کیلومتر را طی کند و در زمانی کمتر از 15 دقیقه 80 درصد از باتری‌اش شارژ شود. البته به نظر می‌رسد با توجه به آزمایش‌های انجام شده توسط اروپاییان و براساس استانداردهای "آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا" محدوده حرکتی 386 کیلومتر اقتصادی‌تر و کاربردی‌تر باشد. با توجه به دامنه حرکت و شارژ سریع، این خودرو می‌تواند در 3.5 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر دست یابد.

"آئودی" نیز تولید اولین خودروی تمام الکتریک شاسی بلند خود را در سال 2018 آغاز خواهد کرد. این خودروسازی نیز در ژانویه سال جاری تولید شاسی بلند تمام برقی را در بروکسل تایید کرد. این کمپانی به شدت تحت تاثیر مدل مفهومی "E- ترون کواترو"یی است که در نمایشگاه بین‌المللی خودرویی فرانکفورت در سپتامبر سال گذشته در معرض دید عموم قرار گرفت.

شاسی بلند جدید "آئودی" به سه واحد موتوری مجهز خواهد شد که می‌تواند تنها در یک بار شارژ مسافتی نزدیک به 498 کیلومتر را طی کند. "آئودی" قابلیت شارژ سریع در این مدل را تایید کرده است. نام این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما براساس شایعات نام احتمالی این خودرو Q6 خواهد بود.

استون مارتین نیز در حال توسعه مدل مفهومی "رپید E" 2018 است. این خودروساز لوکس انگلیسی در فوریه سال جاری تایید کرد که با همکاری یک گروه فناوری چینی به نام LeEco به توسعه نسخه تمام برقی مدل مفهومی "رپید E" تا سال 2018 می‌پردازد.

انتظار می‌رود مدل کانسپت "رپید E" که براساس سدان "رپید S" این کمپانی ساخته می‌شود با یک بار شارژ مسافتی حدود 322 کیلومتر را طی کرده و بین 200 تا 250 هزار دلار قیمت داشته باشد. استون مارتین همچنین در حال همکاری برای توسعه مدل‌های مفهومی نسل‌های آینده است.

اما خودروی تمام الکترونیک "ولوو" در سال 2019 از راه خواهد رسید. هدف ولوو ساخت یک میلیون خودروی الکترونیک تا سال 2025 است و قصد دارد اولین خودروی الکتریکی تجاری جهان را تا سال 2019 در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. ولوو برای ساخت خودروهای تمام الکتریک و برقی خود از پلت‌فرم‌های سری 60 و 90 استفاده خواهد کرد. این خودروسازی قصد دارد از سال 2020 از مجموعه سری 40 خود با طراحی ماژولار و بسته برای خودروهای برقی بهره گیرد.

"فارادای فیوچر" نیز که در ساخت خودروهای برقی فعالیت می‌کند وعده داده که خودروی اولیه‌اش را قبل از سال 2020 به بازار معرفی کند. با وجود اینکه نسخه مفهومی این خودرو در ژانویه رونمایی شده، جزئیات زیادی از آن مطرح نشده است. البته مسلم است که قیمت این خودرو ارزان نخواهد بود.

مدیر طراحان این خودرو در این خصوص گفت: گروه طراحی روی مدل‌های زیادی کار کرده و با قدرت یک خودروی کامل برقی را وارد بازار خواهد کرد. این خودرو تا کنون چند بار در خیابان و جاده ارزیابی شده است.

مرسدس بنز نیز قصد دارد یک خودروی تمام برقی با قدرت طی مسافت زیاد را وارد بازار کند. دایملر برای بازار خودروهای تمام الکتریکی دو لژیونر را معرفی کرده است. اولین جنگجوی اشتوتگارتی‌ها مرسدس بنز B250E است که می‌تواند با یک بار شارژ 140 کیلومتر را طی کند، دومین خودروی مرسدس بنز اسمارت فروتو است که می‌تواند 122 کیلومتر را با یک مرتبه شارژ طی کند.

البته این دو مدل در سال 2018 به بازار عرضه می‌شوند و امکان دارد عملکرد آنها بهبود یابد

اما اپل نیز وارد خودران سازی برقی شده و برنامه دارد با ورود اولین مدل خود تا سال 2020 تسلا را به چالش بکشد. با وجود اینکه اپل تا کنون جزئیات زیادی از برنامه خودروسازی‌اش را منتشر نکرده است، اما وال استریت ژورنال در اواسط سال گذشته از برنامه و قصد اپل در صنعت خودروسازی خبر داد. بر اساس شنیده‌ها قرار است اولین مدل این خودرو تا سال 2019 کامل شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

براساس گزارش ماه آوریل مجله آلمانی فرانکفورتر اپل در حال راه‌اندازی یک لابراتوار برای راه‌اندازی خودروهای برقی‌اش در برلین است. براساس این گزارش اپل با گروه "ماگن" در راستای تولید خودروهایش همکاری می‌کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط