فونیکسریمکسبهتام

تمهیدات ترافیکی، درمانی و رفاهی دستگاه‌های مختلف در عید فطر+جزییات

عصر خودرو- عید فطر و تعطیلات سه روزه‌ آن دستگاه‌های مختلف کشور را به تکاپو انداخت تا با پیش‌بینی‌ تمهیدات لازم جهت رفاه حال هموطنان بتوانند خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند و در عین حال در صورت ایجاد مشکلات درمانی یا بروز حوادث ناگهانی آماده اقدامی سریع باشند.

تمهیدات ترافیکی، درمانی و رفاهی دستگاه‌های مختلف در عید فطر+جزییات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جزییات اقدامات و تمهیدات پیش‌بینی شده از سوی اورژانس، آتش‌نشانی،‌ اتوبوس‌رانی و پلیس راهور در پایتخت برای عید فطر و همزمان با برگزاری نماز عید فطر از روز گذشته اعلام شده بود.

    حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران درباره تمهیدات پیش‌بینی شده برای تعطیلات و نماز عید فطر به ایسنا، از استقرار دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه چهار دستگاه موتور آمبولانس و چهار دستگاه خودروی فرماندهی خبر داد و اعلام کرد که حدود 120نفر پرسنل اعم از پزشک و پرستار و تکنسین فوریت‌های پزشکی مراسم نماز عید فطر را در تهران پوشش می‌دهند و این تمهیدات از ساعت 22 روز سه شنبه 15تیرماه در مکان‌های مختلف مصلی تهران آغاز و تا ساعت 12ظهر روز چهارشنبه 16 تیر ماه ادامه دارد.

    وی همچنین گفت: هموطنان می‌توانند در صورت بروز حادثه یا بیماری اورژانسی به این اکیپ‌های مستقر مراجعه یا با شماره 115 تماس بگیرند.

    ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی نماز عید فطر

    به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهور پایتخت در تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای برگزاری نماز عید سعید فطر، درباره محدودیت‌های ترافیکی این روز گفت: درهای مصلی از ساعت 3:30 صبح روز عید سعید فطر باز شده و از ساعت 4:30 صبح روز عید تردد کلیه وسایل نقلیه در خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی و خیابان شهید علی اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی ممنوع می‌شود.

    وی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه در خیابان میرعماد حد فاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی ممنوع است، افزود: در خیابان پاکستان واقع در ضلع غربی مصلی، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر (آپادانا) حد فاصل صابونچی و شهید قنبرزاده ممنوع خواهد بود.

    به گفته رییس پلیس راهور پایتخت، محدودیت تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی در خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری نیز اعمال می‌شود.

    سردار حسینی همچنین از احتمال اعمال ممنوعیت تردد در مسیر غرب به شرق خیابان رسالت در محدوده مصلی امام خمینی(ره) از تقاطع کردستان و مسیر شرق به غرب بزگرراه رسالت از پل سیدخندان خبر داد و گفت: در صورت نیاز و با تشخیص فرمانده نیرو، این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

    وی درباره محدودیت‌های تردد نیز اظهار کرد: از ساعت 24 قبل از مراسم، محدودیت‌های تردد آغاز شده و براین اساس توقف در طول بزرگراه مدرس از میدان هفت تیر تا بزرگراه حقانی در هر دو مسیر و توقف در طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا بزرگراه صیاد شیرازی در هر دو مسیر به استثنای اتوبوس‌های شرکت واحد ممنوع خواهد بود.

    رییس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: همچنین توقف در طول خیابان قنبرزاده حد فاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهید بهشتی در هر دو مسیر، طول خیابان بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی، طول خیابان میرعماد حد فاصل مطهری تا بهشتی، طول خیابان مفتح حد فاصل بهشتی تا مطهری، طول خیابان پاکستان از بهشتی تا مدرس نیز ممنوع خواهد بود.

    حسینی اضافه کرد: همچنین توقف در خیابان هویزه و خرمشهر حد فاصل قنبرزاده تا عشق‌یار به استثنای موتورسیکلت‌ها و همچنین محدوده ضلع میدان هفت تیر حد فاصل خیابان زهره تا قائم مقام و طول خیابان شهیدمطهری تا حد فاصل مدرس و سهروردی ممنوع است.

    وی همچنین با بیان اینکه پایانه بیهقی از ساعت 24 تا پایان مراسم تعطیل است، گفت: تردد از دیگر پایانه‌ها در این ساعات انجام خواهد شد.

    رییس پلیس راهور پایتخت به جانمایی پارکینگ‌ها برای برگزاری نماز عید فطر اشاره کرد و گفت: سه محله برای پارک موتورسیکلت‌ها، توقف خودروهای شخصی و انتقال خودروهای پاکسازی شده پیش‌بینی شده است. بر همین اساس طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در ضلع شرقی مصلی امام خمینی(ره) حد فاصل صابونچی و قنبرزاده برای پارک موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده است.

    حسینی افزود: همچنین در محور رسالت، پارکینگ‌های همت، گل‌گشت و بنیاد مستضعفان، و پارکینگ لجستیک ارتش واقع در خیابان شهید بهشتی نرسیده به خیابان شهید مفتح، برای پارک خودروهای شخصی نمازگزاران پیش‌بینی شده است.

    وی با بیان اینکه خودروهایی که در داخل محدوده توقف ممنوع پارک کنند جابه‌جا خواهند شد، اظهار کرد: براین اساس توصیه ما این است که شهروندان از ساعت 24 شب قبل از عید، خودروهای خود را در محدوده‌های مشخص شده پارک نکنند اما اگر خودرویی در این محدوده پارک شده باشد نسبت به انتقال به پارکینگ لجستیک واقع در ضلع جنوبی شهید بهشتی قبل از خیابان شهید مفتح یا طول خیابان قائم مقام فراهانی و میرزای شیرازی انتقال داده خواهد شد.

    آماده باش بیش از 1500 اتوبوس برای انتقال نمازگزاران

    رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه بیش از 1500 اتوبوس در مسیرهای اطراف مصلی برای انتقال نمازگزاران در حالت آماده باش هستند، گفت: همچنین با توجه به طولانی بودن فاصله پارکینگ خودروهای شخصی با مصلی، هماهنگی‌های لازم با تاکسیرانی انجام شده و تعدادی ون برای جابه‌جایی نمازگزاران در این مسیر پیش‌بینی شده است.

    به گفته حسینی، تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر اطراف مصلی نیز ممنوع است.

    وی با بیان اینکه مأموران پلیس راهور در این روز در آماده باش هستند، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های اعمال شده تا پایان مراسم و خالی شدن مصلی از جمعیت ادامه خواهد داشت.

    اقدامات اتوبوس‌رانی پایتخت

    در عین حال شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز اعلام کرده که در عید فطر 2500 دستگاه اتوبوس از ساعت 5:30 بامداد روز عید، اقدام به برقراری سرویس‌های ویژه از مبادی خطوط مختلف اتوبوسرانی می‌کنند.

    براساس این گزارش، اتوبوس‌ها در میدان رسالت، فلکه اول و دوم تهرانپارس، چهارراه تهرانپارس، میدان نبوت، 13 آبان پیروزی، حکیمیه، خراسان، شهرک شهید بروجردی، تجریش، جماران، لویزان، میدان راه‌آهن، ابوذر، پایانه علم و صنعت، بازار دوم نازی‌آباد، خزانه بخارایی، جلیلی، میدان صادقیه، پایانه خاوران، اکباتان، شهرک شهید باقری، میدان آزادی، آذری، شهرک ولیعصر (عج)، یافت‌آباد، خانی‌آباد، تهرانسر، شهرری، دولت آباد، 13 آبان رجایی و شهرک شهید محلاتی مستقر می‌شوند و در پایان مراسم نماز عید فطر اتوبوس‌های شرکت واحد در اطراف مصلی مستقر و نمازگزاران را به مبادی اصلی بازمی‌گردانند.

    و اما تمهیدات آتش‌نشانی...

    در این زمینه سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به ایسنا، گفت: برای برگزاری نماز عید فطر در مصلای تهران  تمامی 123 ایستگاه آتش‌نشانی تهران در آماده باش کامل هستند و شش دستگاه خودروی سنگین به همراه 80 آتش‌نشان از بامداد روز عید فطر در قالب اکیپ‌های دو یا سه نفره در فضای داخلی مصلی استقرار هستند.

    وی ادامه داد: 27 دستگاه خودروی سنگین، 9 دستگاه موتور سیکلت نیز در بخش خارجی مصلی و معابر و مسیرهای منتهی به آن مستقر خواهند شد که این تجهیزات در اختیار 90 نفر از آتش‌نشانان قرار خواهد گرفت.

    وی با ان اینکه مدیران ارشد آتش‌نشانی نیز در این روز حضور خواهند داشت، اظهارکرد: استقرار آتش نشانان از ساعات اولیه بامداد روز عید فطر آغاز شده و تا پایان مراسم و تخلیه جمعیت ادامه خواهد شد.

    ملکی از نمازگزاران خواست: در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی خود، موضوع را به عوامل آتش‌نشانی مستقر در محل یا سامانه 125 اطلاع دهند و از انجام اقدامات عجولانه پرهیز کنند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو